|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان؛

شبکه چهار هزار هکتاری آبیاری و زهکشی علی‌آبادکتول آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان، شبکه چهار هزار هکتاری آبیاری و زهکشی «قره‌سو» و «زرین‌گل» در شهرستان علی آبادکتول به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر ایرج حیدریان روز دوشنبه در نشست خبری سفر رییس جمهور به گلستان، اظهار کرد: شبکه آبیاری و زهکشی، یکی از طرح‌های مهم و اساسی در سفر دور دوم سفر دولت سیزدهم به این استان شمالی است که منابع مالی آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی جذب و سرمایه‌گذاری شده است که برای اجرای طرح مزبور ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: کاهش هدر رفت آب زراعی، استفاده از سامانه بهره‌برداری هوشمند و مدیریت آب در مزرعه از مزایای اجرای طرح مزبور است.
دکتر حیدریان همچنین از عملیات اجرایی احیای انهار سنتی رودخانه زرین گل و حفاظت رودخانه محمد آباد و تاسیسات آبزی‌پروری با مشارکت بانک توسعه اسلامی در سفر رییس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: در این طرح بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری و نخستین بار طرح گردشگری تاسیسات آبی در سد زرین گل اجرا خواهد شد.
حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ساخت سد نرماب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به این که ساخت سد نرماب یکی از طرح های مهم آبی استان به شمار می‌رود، گفت: برای اجرای این طرح از ابتدای کار سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم بود.
وی ادامه داد: با حمایت بی سابقه دولت سیزدهم از ساخت سد نرماب مینودشت، پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب به خود گرفته و اکنون بدنه ساخت سد تکمیل شده و آبگیری آن نیازمند اسکان روستاهای واقع در کاسه سد از جمله جنگلده بالا دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
به گفته وی کنترل سیلاب رودخانه های چهل چای، نرماب و خرمارود، تامین آب شرب یک چهارم جمعیت گلستان ( ۵۵۰ هزار نفر در ۶ شهر و ۱۳۰ روستای شرق استان ) تامین نیازمندی‌های زیست محیطی و آب کشاورزی زمین های حقابه‌بَر از رودخانه، ایجاد تاسیسات گردشگری آبی از مهم ترین اهداف ساخت سد نرماب مینودشت است.
علاج بخشی سد وشمگیر
دکتر حیدریان علاج بخشی سد وشمگیر به عنوان قدیمی ترین تاسیسات آبی استان را یکی از دیگر از طرح‌های مهم و مورد حمایت دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این سد که در سال 49 به بهره برداری رسیده است از 92 میلیون متر مکعب حجم مخزن به دلیل سرریز شدن فرسایش خاک ناشی از شخم اراضی شیب دار به سمت سد، به  حجم ذخیره ۱۷ میلیون متر مکعب کاهش یافته بود که با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم و اقدامات علاج بخشی مانند احداث دایک و مخزن به  حجم 37 میلیون متر مکعب رسیده است و در گام دوم برای سفر دوم در نظر داریم، بسته به اعتبارات تزریقی حجم مخزن را به 50 میلیون متر مکعب برسانیم.
شتاب به طرح ساخت سد آقدکش
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ایجاد سد آقدکش را طرح مهم دیگر حوزه آب استان برای مهار سیلاب و هدایت آن از شهر آق قلا دانست و گفت: تزریق اعتبار برای شتاب در عملیات اجرایی آن طی ۲ سال اخیر ، موجب جهش ۷۴ درصدی پیشرفت فیزیکی و ۱۳ درصدی در ایجاد کانال هدایت سیلاب شده است.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم علاوه بر سد آقدکش ، بندهای« ولی» و« قرنجیک پورامان» را در شهرستان آق قلا برای مدیریت سیلاب توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست اجرا دارد.
دکتر حیدریان گفت: در مجموع در دور نخست سفر دولت سیزدهم به گلستان برای حوزه آب استان ۶ مصوبه با اعتبار ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای طرح‌ها مصوب و جذب شده است.
وی حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب شرب با دبی ۲۵۰ لیتر برثانیه، ایجاد مخزن ۲۲ هزار متر مکعبی ذخیره سازی آب در گرگان،آماده بهره‌ برداری مخزن ۲ هزار مترمکعبی از ۷هزار متر مکعبی در دست ساخت برای شهرهای کردکوی، ترکمن و گمیشان، بهسازی چمشه «آق سو» کلاله دچار تنش خشکسالی، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب، ایجاد ۷ کیلومتر خط انتقال و یک باب مخزن را از جمله طرح های آماده بهره‌برداری آبرسانی این شرکت در دور دوم سفر دولت سیزدهم به گلستان برشمرد.

کد خبر: 5940
  تاریخ خبر : 22 آذر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 22 آذر 1402
 روابط عمومی
 244
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 109
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 18,488
  • بازدید دیروز : 42,345
  • کل بازدید : 23,636,479
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 09:54:09
  • شناسه IP شما : 3.145.111.125

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :