|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در مراسم جشن روز مهندس و روز وکیل در شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان شد:

دانش فنی و بدنه کارشناسی قوی، نقطه قوت مدیریت منابع آب استان است/ فعالیت چند برابری شرکت آب منطقه ای در یک سال و نیم اخیر

با حضور دکتر دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ، دکتر اسپانلو دادستان استان مرکز استان ، مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، و مهندسان و کارشناسان حقوقی این شرکت، مراسم گرامیداشت روز مهندس و روز وکیل در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در این مراسم با تبریک روز مهندس به مهندسان شرکت آب منطقه ای، گفت: در سفر رییس جمهور به گلستان یکی از موضوعات بسیار مهمی که در دستور پیگیری قرار گرفته، موضوع مباحث مرتبط با آب است .

سیدمحمد دهنوی با بیان اینکه، جامعه مدرن امروز، هر روز بیشتر نیازمند خلاقیت ذهنی جامعه مهندسی است ، اظهار کرد: ما هنوز در امور زیرساختی بسیار ضعیف هستیم و باید با استفاده از دانش مهندسی، خلاقیت و مدیریت درست در بودجه با یک برنامه‌ریزی دقیق این خلاء بزرگ را جبران کنیم.

دهنوی با بیان اینکه مدیریت آب با راهکارهای سنتی قابل حل نیست و نیازمند راهکارهای نوین هستیم، گفت: آینده حوزه آب در استان نگران کننده است. این نگرانی فقط یک نقطه امیدوار کننده دارد که دانش فنی و بدنه کارشناسی بسیار خوب دستگاه های تخصصی حوزه  آب استان است.

وی افزود: همیشه از سخنان کارشناسی حوزه آب در استان دفاع کرده ایم و اعتقاد داریم بیرون از این کارشناسان حوزه آب کسی نمی تواند مسائل آب در استان را حل نماید.

دهنوی تصریح کرد: اقتصاد مسئله آب در آینده بسیار جذاب‌تر از مسائل اقتصادی دیگر است و در موضوع شیرین‌سازی آب دریا و موضوعات مرتبط حمایت‌های ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران و نخبگان این بخش انجام خواهیم داد.

اسپانلو دادستان مرکز استان در این جلسه صمن تبریک روز وکیل مدافع به کارشناسان حقوقی شرکت آب منطقه ای ،  با بیان اینکه حفاظت از منابع آبی موضوع قابل اهمیتی است، گفت: مامورین ماده 30 قانون توزیع عادلانه آب به عنوان ضابط دادگستری شناخته شده اند و ارتباط بین اداره آب منطقه ای و دادستانی بسیار تنگاتنگ است ودر بسیاری از موارد حفاظت از منابع آب دارای ضمانت اجرای محکم کیفری است.

وی افزود: بحث تجاوز به حریم وبستر رودخانه ها و حفر چاه های غیر مجاز از جمله جرایمی است که در حوزه منابع آب اتفاق می افتد واگر حمایت دستگاه قضائی و تعامل لازم وجود نداشته باشد، به هیچ وجه مامورین اداره منابع آب نمی توانند از جرایم جلوگیری کنند.

اسپانلو بیان کرد: از ادارات منابع آب به عنوان دستگاه تخصصی انتظار این است که استقلال نهادی خود را همیشه حفظ کرده و تصمیمات آنها بر مبنای فشارها و یا سیاسی نباشد و در این زمینه همیشه دادستانی بسیار محکم از تصمیمات و اقدامات شما پشتیبانی می کند.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس آموزشی برای مامورین ماده 30 قانون توزیع عادلانه آب نیز پیگیری شود تا آموزش های لازم به آنان داده شود.

وی با بیان اینکه در انسداد چاه های غیر مجاز هیچ گونه مماشات نباید صورت گیرد، گفت: از ابتدای سال با کمک دادستانی 475 چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است . با توجه به اینکه به فصل کشت نزدیک می شویم نباید اجازه برداشت غیر مجاز یا بیش از اندازه از چاه ها داده شود.

دادستان مرکز استان بیان کرد: متاسفانه تعدادی از دستگاه های اجرایی که در حریم  رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده اند  دستگاه هایی هستند که  وظایف نظارتی دارند و به این دستگاه‌ها مهلت یک هفته‌ای داده شده تا از بستر و حریم رودخانه عقب‌نشینی کنند در غیر این صورت اداره منابع آب و دادستانی با آنان برخورد خواهد کرد.

دادستان اسپانلو اقدام شرکت آب منطقه ای استان را در جمع آوری انشعابات غیر مجاز در مسیر رودخانه زیارت را اقدامی بسیار ارزنده عنوان کرد که هفته گذشته انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه ضمن تبریک روز مهندس و روز وکیل به جامعه مهندسی و کارشناسان حقوقی شرکت،  با بیان وظایف شرکت آب منطقه ای گلستان در بخش های مختلف مطالعات منابع آب، طرح و توسعه و حفاظت و بهره برداری گفت: از یک سال ونیم گذشته و با مدیریت جدید شرکت تلاش های بیشتری در بخش های مختلف شرکت برای افزایش اعتبارات انجام شد .

مهندس سید محسن حسینی افزود: متوسط اعتبارات طرحهای آبرسانی محول شده به شرکت در استان در 5 سال گذشته سالی 22 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 این اعتبارات به 200 میلیارد تومان رسیده است. همچنین متوسط اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه ای استان طی 5 سال گذشته سالی 300 میلیارد تومان بوده است که در سال 1400 این اعتبارات به 900 میلیارد تومان رسیده است که نشان از فعالیت فنی و توسعه ای چندبرابر شرکت در یک و نیم ساله اخیر دارد.

مدیر عامل شرکت بیان کرد: 14 سد مخزنی در استان وجود دارد و سدهای قره چای رامیان، میرداماد در حال مطالعات فاز دوم و سد های نرماب و چایلی نیز از سدهای در حال ساخت هستند که سد نرماب در بخش بدنه سد پیشرفت 92 درصدی دارد. و برای اتمام کار با برآوردهای امروز نیارمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر: 4718
  تاریخ خبر : 7 اسفند 1400
 روابط عمومی
 920
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 172
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 7,459
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 24,134,133
  • آخرین به روزرسانی : 19 اردیبهشت 1403 08:59:06
  • شناسه IP شما : 52.15.128.243

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :