|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

حضور مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان در شرکت آب منطقه ای گلستان

مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان با حضور در شرکت آب منطقه ای گلستان با مهندس حسینی مدیر عامل و معاونین و مدیران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان با حضور در شرکت آب منطقه ای گلستان به بررسی مشکلات طرحهای توسعه منابع آب استان و راهکارهای تخصیص بودجه برای سال آینده پرداختند.

دبیر مجمع نمایندگان استان در این جلسه گفت: مجمع نمایندگان استان به دور از نگاه های حزبی سیاسی و ... به دنبال سازندگی و توسعه استان هستند.

رحمت ا... نوروزی اظهار کرد: هدف ما از این جلسه این است که مجمع نمایندگان در سال 1400 و برنامه هفتم توسعه چه کمکی می تواند به  برنامه های شرکت آب منطقه ای داشته باشد.


در ادامه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هر یک نظرات ، پیشنهادها و پرسش های خود و مشکلات مردم در بخشهای مرتبط با شرکت را مطرح کرده و راهنمایی هایی را ارائه نمودند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه با تشکر از مجمع نمایندگان استان برای حضور در شرکت آب منطقه ای ، اظهار کرد: کلید بررسی بودجه 1400 در دولت خورده است و وزارت خانه های مختلف مشغول بررسی بودجه 1400 هستند. از طرفی زمزمه برنامه هفتم توسعه نیز شروع شده است. به همین دلیل گزارش امروز ما طرح های توسعه منابع آب استان است.

مهندس سید محسن حسینی در خصوص نگرانی نمایندگان از تامین پایدار آب شرب شهرهای استان است، گفت: آب شرب شهرهای استان از منابع آب سطحی تامین نمیشود و بیش از 95 درصد آن از منابع زیرزمینی تامین می گردد.

وی بیان کرد: یکی از این منابع آب شرب گرگان ، احداث سد میرداماد(شصتکلاته) است  که حدود 8 میلیون متر مکعب آب  شرب شهر گرگان را تامین می کند. این سد ردیف اجرائی ندارد و لازم است برای آن در سال 1400 ردیف اجرایی گرفته شود. مراحل اخذ ردیف اجرایی طی شده است  و این سد با قیمت های به روز شده 440 میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص آخرین وضعیت سد نرماب در این جلسه گفت: سد نرماب آب شرب 550 هزار نفر از مردم شرق استان و بخشی از آب صنعت و کشاورزی استان را تامین و بخشی از سیلاب را مدیریت خواهد کرد . سامانه آب صنعت استان در حال مطالعه است که بتوانیم آب صنعت شمال استان از گنبد تا شمال آق قلا را تامین نمائیم.

وی افزود: برای رساندن سد نرماب به مرحله آبگیری در انتهای 1399 باید خاکریزی بدنه را به ترازمناسب برسانیم و دریچه های هیدرومکانیکال را نصب نمائیم.  برای این امر به 400 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که تاکنون  حدود 200 میلیارد تامین شده و در نظر داریم 200 میلیارد تومان دیگر را از محل مدیریت بحران و سایر منابع تامین کنیم که 100 میلیارد تومان آن مربوط به جابجایی روستای جنگلده است.

مهندس حسینی در خصوص سد مختومقلی فراغی(چایلی) گفت: در سد مختومقلی فراغی هم مولفه های ساخت جاده جایگزین، جابجایی روستاهای داخل مخزن، سیستم انحراف رودخانه و ساخت بدنه سد وجود دارد که در حال انجام است. اعتبار امسال این سد 21 میلیارد تومان است که ما پیگیر افزایش اعتبارات از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران و صندوق توسعه ملی هستیم و به وزارت نیرو اعلام کردیم ما تا 310 میلیارد  تومان قابلیت جذب و اجرای کار را در سال آینده داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در ادامه در خصوص پروژه قره سو – زرین گل نیز با ارائه توضیحاتی گفت: یکی از طرح های تامین اعتبار شده از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی است که 14 هزار شبکه مدرن ایجاد می کند و شامل 12 مولفه دیگر نیز هست.

مهنس حسینی افزود: در اجرای این شبکه خرید اراضی و خدمات کارفرمایی با دولت است و باید سالی 50 میلیارد تومان از محل پیوست بودجه تخصیص داده شود تا بتوانیم عملیات اجرای این شبکه را ظرف سه سال به سرانجام برسانیم و اعتبار سال جاری 15 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه در رابطه با 5 طرح آبرسانی به شهرهای استان و همچنین طرح های کنترل سیلاب شرکت توضیحاتی ارائه نمود و لزوم تلاش برای افزایش بودجه به آن ها را خاطر نشان کرد.

در پایان مقرر شد این جلسات مستمرا ادامه داشته باشد.

کد خبر: 3176
  تاریخ خبر : 16 مهر 1399
 روابط عمومی
 399
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 132
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 5,865
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 23,858,659
  • آخرین به روزرسانی : 13 اردیبهشت 1403 13:18:24
  • شناسه IP شما : 3.15.190.144

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :