|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان عنوان کرد:

تبعیت کردن تقسیمات کشوری از حوضه های آبریز ، ورود عالمانه سمن ها به مبحث آب و مدیریت آبهای مرزی به بهبود کیفیت مدیریت کمک می کند

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: اگر تقسیمات کشوری بر اساس حوضه های آبریز باشد مدیریت کلی شهرستان و استان به ویژه مدیریت منابع آب و خاک آسان تر است..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس سید محسن حسینی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با ذکر مصادیقی، اظهار کرد: بر این اساس ، کاربری اراضی،استقرار صنایع، کیفیت آب، ساخت سدها ، مدیریت سیل و بسیاری مسائل دیگر بهتر به نتیجه می رسد. در تقسیم بندی فعلی وضعیت منابع آبی در پایین دست حوضه ها متاثر از تصمیم گیری های بالادست است که گاهی نتایج خوبی برای حوضه های پایین دست ندارد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه گفت: 6 ونیم میلیارد متر مکعب نیاز آبی برای استان وجود ولی پتانسیل آب تجدید پذیر استان 2 و نیم میلیارد متر مکعب است. بدیهی است این موضوع، تنازعاتی را در استان بین افرادی که تمایل دارند و افرادی که حق دارند از آب استفاده کنند ایجاد می کند.  

وی افزود: تمام هدف و تلاش ما این است که آب موجود به نحوی مدیریت شود تا این تنازعات کاهش پیدا کند. یکی از اقدامات ما در این سالها، تشکیل کمیته هایی مانند کمیته توزیع آب سدها بود که با حضور همه ذیمدخلان و ذینفعان برگزار و تصمیم گیری ها ، با توجه به آب موجود با حداکثر بهره وری انجام می شود. از زمان تشکیل این کمیته ها شاهد کاهش شدید اختلافات وتنازعات آبی در استان بودیم.  

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: در بحث مرزی 190 کیلومتر رودخانه مرزی در اترک داریم. برای ما مهم است که چگونه این رودخانه را مدیریت کنیم که هم حق مردم در این قسمت ضایع نشود و هم با کشور همسایه مشکلی پیدا نکنیم

مهندس حسینی گفت: سد در حال احداث چایلی(مختومقلی فراغی)، مجموعه بزرگ استحصال آب در منطقه مرزی با حدود 100 کیلومتر کانال و تاسیسات مختلف و سدهای دانشمند و اینچه برون و تالاب- سدهای آلاگل و آلماگل که تامین آب آنها از نقطه ای است که آب بین ما وکشور همسایه تقسیم می شود، از جمله مواردی است که نشان می دهد مرزنشینان پیوستگی محکمی با عملکرد مجموعه آب منطقه ای دارند.

وی در بخش دیکر سخنان خود افزود: تمایل بسیار به ورود عالمانه و مثبت سازمان های مردم نهاد در بحث آب داریم. سمن ها مجموعه هایی هستند که داوطلبانه و بدون چشمداشت فعالیت خود را انجام می دهند و مهم این است که متخلفین آب مثل متخلفین محیط زیست نتوانند به راحتی اقدامات خود را به انجام برسانند. استفاده از چاههای غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از چاه های مجاز ، رودخانه خواری و آبخوان خواری از موضوعاتی است که با ورود سازمان های مردم نهاد در آنها می توان حساسیت های بیشتری را در مردم ایجاد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: باید از تجربه مبارزه با کرونا درس بگیریم و همیشه آماده باشیم که دستگاه های فنی مانند دانشگاه پزشکی ، آب منطقه ای و ... در ارائه بحث های کارشناسی جزو لایه های دوم تصمیم گیری نباشند. حرف اول و اساسی را بزنند و ما نیز با ابزارهای خودمان برای کمک به شما آماده ایم.

مهندس عبدالرضا چراغعلی افزود: در بحث اترک و مرزنشینان لازم است بازدید میدانی با حضور نهادهای ذیربط داشته باشیم تا بتوانیم در این بخش با هاماهنگی همه تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم.

مهندس چراغعلی با بیان اینکه در مدیریت استان اداراتی مثل آب منطقه ای از ادارات مهم هستند، گفت: مثلا از هم اکنون علیرغم کم ابی در استان ، زمزمه های کشت برنج به گوش می رسد که با توجه به وضعیت منابع آبی و منطبق نبودن الگوی کشت شالی در استان ، این موضوع چالشی برای کشاورزی و منابع آب استان ایجاد می کند که باید از هم اکنون به دنیال راهکار باشید.

وی افزود: در لایروبی رودخانه ها طی یک سال گذشته اتفاقات خوبی در استان افتاده است که باید تلاش شود اقدام و اطلاع رسانی مناسب همچنان ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان بیان کرد: این معاونت آمادگی دارد تا پیگیری مسائل حوزه آب مانند سد چایلی(مختومقلی فراغی)، تقسیمات کشوری بر مبنای حوضه آبریز و ورود سازمان های مردم نهاد به مسائل آب را که جزو موضوعات مهم استان است را با همکاری آب منطقه ای پیگیری کند.

کد خبر: 2764
  تاریخ خبر : 9 اردیبهشت 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 9 اردیبهشت 1399
 روابط عمومی
 529
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 93
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 20,763
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 24,411,255
  • آخرین به روزرسانی : 27 اردیبهشت 1403 13:42:02
  • شناسه IP شما : 3.147.79.45

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :