|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیریت سیلاب از راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه آب است

نشست تخصصی پدافند غیرعامل، کنترل و انحراف سیلاب (مدیریت سیلاب) با حضور دکتر حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مقدم مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان، محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، کمالی مدیرکل هواشناسی استان، طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان و سایر مدیران استانی وشهرستانی وکارشناسان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد .

 در این نشست مدیریت سیلاب به عنوان یکی از راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه آب عنوان شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای در حوزه پدافند غیر عامل، اخذ مجوز شیرین سازی انتقال آب دریا و انتقال آب دریای خزر بود که کار فنی و بسیار پیچیده ای بود که با پیگیری همه جانبه این اقدام انجام شد.
دکتر حیدریان با بیان اینکه ، طرح قره چای رامیان نیز از طرح هایی است که در حال اخذ مجوز پدافند غیر عامل آن هستیم، گفت: در شرکت آب منطقه ای استان 14 طرح با طبقه بندی عادی و 18 طرح مهم داریم و برابر ضوابط و دستورالعمل ها الزاماتی برای طرح های در دست ساخت و بهره برداری است که باید اقدامات انجام شود.
وی بیان کرد: آب از موضوعات مهم در پدافند غیر عامل است و باید مستمر از نقطه استحصال تا بهره برداری و مصرف به لحاظ پدافندی مورد رصد قرار گیرد و منابع تامین  شرب ، تک منبعی نباشد و اقدامات متناسب آن انجام شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: در خصوص طرح های مدیریت سیلاب ، اجرای سد آقدکش یکی از طرح هایی است که در حال انجام است و اقداماتی که در حال انجام است ، می تواند بخشی از انرژی سیلاب را مستهلک کند و سیلاب را به سیلاب دشت منحرف کند و از مناطق مسکونی دور نماید.
محمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: اقدامات پدافند غیر عامل اقداماتی مستمر است و اقدامات همکاران آب منطقه ای قابل تقدیر است.
وی افزود: حوزه آب از حوزه های پر تهدید است و تهدیدات زیستی، سایبری و اجتماعی در این حوزه وجود دارد و از جمله تهدیدات اجتماعی و مردم محور به دلیل تنش های آبی در این سالها افزایش یافته است که باید با درایت مسئولان کاهش پیدا کند.
محمدی افزود: مطالعات پدافند  غیر عامل استان و گرگان با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان تهیه شده و بنای کار ما در یک دوره 5 ساله است. در 13 حوزه تخصصی راهبرهاد احصا ء شده و آب یکی از این راهبردهای مهم است که تهدیدها و چالش های این حوزه شناسایی شده است و برای کاهش تهدیدات راهبردهایی دیده شده است که به دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: مدیریت سیلاب از راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه آب است. اجرای سدهای کوچک و آب بند ها، اصلاح مسیرهای رودخانه ها ، اجرای برق پایدار در مخازن و تصفیه خانه ها ، بهسازی و حفاظت فیزیکی چاه های شرب کنترل و انحراف سیلاب، بازچرخانی آب حاصل از پساب فاضلاب ، نصب کنتورهای هوشمند مغناطیسی و ساماندهی آب های سطحی و..افزایش پایداری و تاب آوری استان به ویژه در شرایط بحرانی از جمله این راهبردها است.
مهندس مقدم مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: حوزه پدافند غیر عامل  تهدیدات را شناسایی می کند اما هنوز ، حوزه ناشناخته و حساسی است و باید در این حوزه با انسجام و همگرایی بیشتری اقدامات را انجام دهیم تا مردم هم اعتماد خود را از دست ندهند.
مهندس بهمنی مدیریت بحران  پدافند غیر عامل شرکت در این جلسه گفت:
برنامه های پدافند غیرعامل در محورهای  مختلف آموزشی، سایبری، حفاظت هوشمند، حفاظت فیزیکی، تامین برق اضطراری، تامین تجهیزات گروهی و انفرادی، مطالعات طرحهای پدافند غیرعامل  واحرای الزامات مربوطه و برگزاری مانورهای مختلف  از اهم اقدامات اعلام کرد. که ییش ۱۱میلیارد تومن از محل ۱درصد سهم پدافند غیرعامل طرحها هزینه میشود.
گفتنی است ، دکتر کریمی از مهندسین مشاور، بررسی نتایج پدافند غیر عامل کنترل و انحراف سیلاب در گرگانرود تا دریا بخصوص  سد آقدکش را در این جلسه ارائه داد.

کد خبر: 5918
  تاریخ خبر : 5 آذر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 5 آذر 1402
 روابط عمومی
 330
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 106
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 30,433
  • بازدید دیروز : 42,345
  • کل بازدید : 23,648,424
  • آخرین به روزرسانی : 8 اردیبهشت 1403 14:10:22
  • شناسه IP شما : 3.137.187.233

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :