|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای گلستان معارفه شد/ استفاده از آب‌های نامتعارف و شیرین سازی آب دریا مطالبه استان است

با حضور معاون استاندار گلستان و معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت منابع آب ایران، دکتر «ایرج حیدریان» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گلستان معارفه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آّب  منطقه ای گلستان، در این مراسم که با حضورهوشنگ ملایی" معاون مجامع ، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهاجر معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان، حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، دکتر حیدریان به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای گلستان معرفی شد.
مولایی معاون مجامع توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، اظهار کرد: هفت دهه پیش بنگاه مستقل آبیاری شکل گرفت و در آن برهه با توجه به ۲۵۰ میلی متر بارش، ۱۱۰ میلیون آب تجدید پذیر داشتیم و آن زمان سرانه هر نفر بالغ بر ۶ هزار مترمکعب سرانه آبی کشور بوده که هم اکنون با تغییرات اقلیم، کاهش بارش‌ها و افزایش دما این شرایط بدتر هم شده است.
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت منابع آب ایران افزود: آب قوی‌ترین کالای اقتصادی است که هیچ کالایی به اندازه آن نمی‌تواند توسعه ایجاد کند.
ملایی ادامه داد: گلستان دو درصد جمعیت کشور را داشته و ۲.۵ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد اما اقتصاد استان با توجه به این ظرفیت‌ها رشد نکرده و سهم جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) تنها کمتر از یک درصد است.
معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه باید سهم آب خدمات و صنعت را افزایش دهیم و نهایت بهره برداری را داشته باشیم، گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام شعار دولت بوده و رشد سه برابری اعتبارات استان گلستان هم در این راستا اتفاق افتاده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، خدمت مدیران دوی استقامت بوده و باید استمرار یابد.
سیدعلی مهاجر افزود: عمر انسان و عمر خدمت کوتاه است و باید از آن نهایت بهره برداری را کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این مراسم از اخذ مجوز زیست محیطی برای شیرین سازی آب دریا خبر داد و گفت: این طرح سه ساله بوده و مذاکره با شرکت مرتبط آغاز شده است.
دکتر  ایرج حیدریان اظهار کرد: در کشور ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که حداکثر راندمان آن ۳۱ درصد است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: بر اساس سند سازگاری با کم آبی باید در استان ، ۱۴۱.۵ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب صرفه جویی داشته باشیم که از این میزان ۲.۵ میلیون مترمکعب در بخش صنعت، حدود دو میلیون مترمکعب در بخش شرب و بقیه سهم بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به کاهش بارش‌ها در استان، گفت: دغدغه ما طی این سال‌ها این بوده که چگونه منابع جدید تأمین آب شرب ایجاد کنیم.
دکترحیدریان بیان کرد: منابع آب زیرزمینی به یک دوم یا یک سوم تقلیل یافته و فرو نشست‌ها شروع شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از اجرای طرح نکاشت  با تامین معیشت جایگزین کشاورزان توسط جهاد کشاورزی در استان خبر داد و گفت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار دهیم که به امنیت غذایی آسیب وارد نشود.
وی از بازتخصیص آب در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این طرح در گلستان اجرا خواهد شد و آب‌های نامتعارف در چرخه آب صنعت قرار خواهند گرفت.
دکتر حیدریان عنوان کرد: استفاده از آب‌های نامتعارف و شیرین سازی آب دریا مطالبه استان است که اگر در طرح جامع آب سطحی هم مهار شود ولی ما همچنان کمبود منابع خواهیم داشت لذا باید از آب دریا استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان توضیح داد که اگر از آب دریا استفاده نشود جزو حقابه داران این منبع نخواهیم بود لذا باید این عمل تسریع شود.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه ضمن تشکر از همه همکاران و مسئولین استانی و ملی و بیش از همه خانواده خود طی مدت زمان خدمت در این مسئولیت اظهار کرد: به یاری خداوند و با تلاش همگانی تخصیص اعتبارات شرکت آب منطقه ای گلستان از ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ ،  به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مهندس سید محسن حسینی اظهارکرد: مدرن شدن بخشی از ایستگاههای سنجش، مسدود شدن هزار و ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز، نصب سه هزار کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و غیرکشاورزی، اقدام به تعیین حد بستر هزار کیلومتر رودخانه، صدور ۵۰۰۰ هکتار سند برای رودخانه‌های استان و آزادسازی سراسری حد بستر و تخریب ۹۶ آب بندان غیرمجاز از جمله اقدامات شرکت طی این سه سال و دو ماه بوده است.

وی بیان کرد: طی این مدت طرح‌های آبرسانی تحرک پیدا کردند و با تلاش‌های جهادی همکاران با به بهره برداری رسیدن ببش از ۲۰ حلقه چاه ، ۲۲ هزار متر مکعب مخزن و دههتی کیلومتر خطوط انتقال آب شرب ، در تابستان سال گذشته مردم گلستان نفسی کشیدند و حفر و تجهیز دهها چاه و احداث چندین مخزن و خطوط انتقال نیز در حال انجام است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس حسینی ادامه داد: هم اکنون بدنه سد نرماب  به اتمام رسیده است و شبکه قره سو و زرین گل یک و دو کلنگ زنی شده و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه، کد اجرایی سد میرداماد اخذ شده و زمین‌ها در حال تملک هستند، گفت:طرح علاج بخشی سد وشمگیر از حالت رکود درآمده و تا انتهای شهریورماه به جز مخزن اصلی بقیه اجزای طرح به اتمام می‌رسد و بخش انحراف وانتقال آب سد اقدکش نیز تا اواسط پاییز به پایان خواهد رسید.

مهندس حسینی بیان کرد: ۱۳۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب دریا اخذ شده که  ۷۲ میلیون مترمکعب آن  آب شرب و مابقی کشاورزی و آبزی پروری است.

وی با تشکر از قبول مسئولیت دکتر حیدریان که از مدیران باسابقه در وزارت نیرو بوده است، از همکاران درخواست کرد در زمان مدیریت دکتر حیدریان همکاری همه جانبه را بیش از قبل با ایشان داشته باشند.

مهندس حسینی با بیان اینکه در مدت خدمت از تمام توان  خود و همکاران برای خدمت رسانی استفاده شد، اظهار کرد: برای تمام روزهای کاری با برنامه ریزی تلاش و اقدام شد و امیدوارم خداوند مختصر تلاش‌های ما را به کرم خودش قبول فرماید و مردم استان رضایت داشته باشند.

وی در پایان گفت : البته کار هنوز ادامه دارد و کار نکرده هم بسیار است که نیازمند تلاش‌های مضاعف است.

کد خبر: 5642
  تاریخ خبر : 18 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 25 اردیبهشت 1402
 روابط عمومی
 833
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 96
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 20,195
  • بازدید دیروز : 42,441
  • کل بازدید : 23,595,841
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 18.226.28.197

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :