به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
بر همگان واضح است که روابط عمومی، علمی بین رشته ای است که روز به روز بر اهمیتِ کارکردهای آن افزوده می شود و با توجه به تغییرات فناورانه و تغییر فضای ارتباطی و ظهور مخاطبان کنشگر و فعال، نیاز به تحول در روابط عمومی ها و گذر از مرحله سنتی به روابط عمومی های ارتباط گر احساس می شود.
از روابط عمومی تعاریف زیادی وجود دارد اما درهمه تعاریف، دو مفهوم اساسی وجود دارد: یکی"سازمان" و دیگری" مخاطبان یا مردم" و اینچنین روابط عمومی را می توان مدیریت ارتباط میان یک سازمان و مخاطبان درون و برون سازمانی نامید.
از آنجایی که تمامی سازمانها کوشش مداوم دارند تا از حمایت و پشتیبانی افکار عمومی برخوردار شوند، واحدهای روابط عمومی توانسته اند در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند و از فعالیت های خود در ایجاد سازگاری و هماهنگی بین سازمانها از یک طرف و افراد و گروهها از طرف دیگر نتایج مطلوب بدست آورند.
با توجه به اینکه رویکرد جدید وزارت نیرو و به تبع آن شرکتهای آب منطقه ای ، آگاهی بخشی ، فرهنگسازی، مدیریت مصرف و سازگاری با شرایط کم آبی است و بنا دارد در کنار توسعه زیر ساخت ها توجه ویژه ای به مدیریت بهره برداری و توزیع داشته باشد، بنابراین در تمام این فرآیندها در درون و بیرون شرکت روابط عمومی نقش و سهم بسیار مهم و برجسته ای دارد.
همانطور که می دانیم جنس مشکلات در بخش آب از جنس مسائل فرهنگی و اجتماعی است و در این راه مسئولیت بزرگ و وسیعی بر عهده روابط عمومی هاست و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که نگرشی مشترک بین همه ایرانیان اعم از شهرنشین و روستایی، کشاورز و صنعت گر، در مورد ضرورت ایجاد عدالت آبی و حفاظت از این منبع حیاتی که از فرزاندمان به امانت گرفته ایم، ایجاد کنیم.
در شرایط کنونی روابط عمومی باید از ارتباط یک سویه که مبتنی بر متقاعد سازی و اقناع است عبور کند و بر تفاهم با مخاطبان و فهم متقابل با آنان و تأثیر و تأثر دو جانبه بیندیشد چرا که مسأله آب یک مسأله ای است که همه بشریت با آن دست به گریبان است و از دشواری این مسائل تنها وقتی کاسته میشود که همه انسانها در قبال آنها مسئولیت احساس کرده و متعهدانه عمل کنند .
اینجانب ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی امیدوارم تعهد، تخصص و پشتکار دست اندرکاران این حوزه در راستای اطلاع رسانی، مشارکتهای اجتماعی و عمومی، تعامل با جامعه هدف و رسانهها بیش از پیش شکوفا شود و در« سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین» شاهد توفیق روزافزون صنعت آب کشور باشیم.
سید محسن حسینی
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل