|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری اولین سالگرد تأسیس موزه آب استان گلستان/ موزه تخصصی آب ،الگوی موفقی برای ایجاد موزه تخصصی برای سایر دستگاه ها است

مراسم اولین سالگرد تأسیس موزه آب استان گلستان با حضور مدیرکل حوزه استاندار و روابط‌عمومی استانداری گلستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، امام‌جمعه موقت شهر گرگان و مدیران شرکت آب منطقه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری  گلستان در این مراسم بیان کرد: پیوست‌های فرهنگی بسیار مهم است و قطعاً این فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌ها به ویژه بخش آب لازم و ضروری است.

سیدحسین علوی تأکید کرد: در فرهنگ سازی و بهره وری آب طی سال های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است اما بیش ازین انتظار است چون هم اکنون با بحران آب مواجه هستیم و فرهنگ سازی در زمیان عادی با زمان بحران متفاوت است.

وی با بیان اینکه باید قواعد فرهنگ سازی رعایت شود، گفت: باید از توان رسانه ها،فضای مجازی و صدا و سیما و..در فرهنگ سازی آب استفاده شود و ما نیز در این بخش در کنار شما هستیم.

او تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به فرهنگ‌سازی کمک کند ایجاد موزه‌های تخصصی و با محتوای مناسب است.

کارهای فرهنگی در بخش آب، مکمل کارهای فنی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در این جلسه گفت: ما اعتقاد داریم کارهای فرهنگی در بخش آب، مکمل کارهای فنی است.

مهندس سید محسن حسینی افزود: متوسط اعتبارات طرحهای آبرسانی محول شده به شرکت در استان در 5 سال گذشته سالی 22 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 این اعتبارات به 200 میلیارد تومان رسیده است. همچنین متوسط اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه ای استان طی 5 سال گذشته سالی 300 میلیارد تومان بوده است که در سال 1400 این اعتبارات به 900 میلیارد تومان رسیده است که نشان از فعالیت فنی و توسعه ای چندبرابر شرکت در یک و نیم ساله اخیر دارد.

مهندس حسینی با بیان اینکه کارهای فنی بدون کار فرهنگی ابتر است، گفت: موزه آب شرکت آب منطقه ای استان با 3 هدف بهره وری آب، توسعه فرهنگ خودباوری به ویژه در بین نوجوانان و مشارکت های مردمی در استفاده صحیح از آب در بخش های مختلف تاسیس شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: سال گذشته مجوز موقت موزه آب صادر و امسال مجوز سه ساله آن صادر شده است که این موزه در 4 محور تاسیسات آبی، ابزار آبی، اسناد آبی و فرهنگ آب فعالیت می کند.

مهندس حسینی احداث موزه تخصصی آب در سد نگارستان و یک موزه خودگردان تخصصی آب در بافت تاریخی گرگان را از دیگر برنامه های این شرکت در بخش موزه آب عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان شخصیت سازی بی بی ناهید به عنوان عروسک محافظ آب را از دیگر اقدامات این شرکت برای فرهنگ سازی در بین کودکان عنوان کرد که قرار است در قالب داستان و قصه مسائل آب را بین کودکان تبیین نماید.

در ادامه این مراسم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با توجه به درخواست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان مبنی بر اخذ مجوز رسمی فعالیت موزه آب، بررسی‌ها، بازدیدها و جلسات فنی لازم صورت‌گرفته و پس از طی فرآیندهای قانونی، پروانه فعالیت موزه آب گلستان سال گذشته از سوی معاونت میراث‌فرهنگی کشور و اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی صادر شد.

رحمان فرمانی تصریح کرد: پیوست فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی استان بسیار مهم است و ایجاد موزه تخصصی آب یک موضوع مهم و پراهمیت در این حوزه است.

او در ادامه با قدردانی از تلاش و همراهی شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب و همچنین ایجاد و اخذ مجوز لازم برای بهره‌برداری از موزه تخصصی آب استان، گفت: این مورد می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی ازجمله پست، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط‌زیست، آموزش‌وپرورش و... باشد.

حجت الاسلام و المسلمین لیوانی امام جمعه محترم موقت گرگان نیز در این جلسه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در خصوص اهمیت آب مطالبی را بیان کرد. آب ، خاک ، هوا و آتش جزو نیازهای اساسی موجودات زنده است و باید از آن عناصر حیات به درستی استفاده کرد.

فرنوش نظری مسئول موزه آب استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات یک ساله موزه آب استان را بیان کرد.

رونمایی از دو سند موزه آب گلستان
 
در ادامه مراسم اولین سالگرد تأسیس موزه آب استان گلستان از دو سند ثبت عروسک بی‌بی ناهید در شورای نظارت بر طراحی و واردات و توزیع کشور و تمدید پروانه فعالیت و بهره‌برداری از موزه تخصصی آب استان گلستان به‌مدت سه سال رونمایی شد.

در پایان این مراسم از غلامرضا حمیدی مدیر امور موزه‌های استان گلستان و فرنوش نظری مسئول موزه تخصصی آب استان گلستان به‌عنوان فعالان در بحث راه‌اندازی موزه تخصصی آب استان تقدیر شد.

کد خبر: 4713
  تاریخ خبر : 5 اسفند 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 5 اسفند 1400
 روابط عمومی
 682
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 129
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 19,163
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,702,646
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 18.206.238.189

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :