|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور امام جمعه شهرستان گنبد و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در امور منابع آب شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

با حضور امام جمعه شهرستان گنبدکاووس ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ، مدیران و همکاران ادارات منابع آب شهرستان های شرق استان و مدیران دیگر ادارات شهرستان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس در این جلسه اظهار کرد: در روایات زیادی از پیامبر اسلام نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) از مردم ایران تجلیل کرده است. در صحیح بخاری و در صحیح مسلم و هم در کتاب های تفسیری اهل سنت روایت های آن آمده است.. اولین کتاب حدیثی در شیعه کتاب کافی ودر اهل سنت صحیح امام بخاری است. تدوین هر 6 کتاب حدیثی اهل سنت و هر 4 مجمع حدیثی شیعه با ایرانیان بوده است. 

وی افزود: یکی از روایان نقل شده از پیامبر اکرم (ص) این است که: پیامبر فرمود: «اگر علم یا ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد، مردانی از سرزمین ایران آن را در اختیار خواهند گرفت.» که معنای آن این است که ایرانیان در علم  و ایمان پیشگام بوده اند.  

حجت الاسلام و المسلمین ترابی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: این انقلاب برای محوریت اسلام ناب است و تا تحقق آن در همه دنیا ادامه دارد. و همان گونه که امام راحل فرموده اند: تا پرچم لا الا اله الله بر قله های رفیع عالم به اهتزار در نیاید مبارزه هست و تا مبارزه هست ایران نیز هست.

وی افزود: مسیر انقلاب واضح و روشن است و سربازان و مبارزین و رهبران خود را نیز می طلبد. ایرادات ما نیز ناشی از انقلابی عمل نکردن ما چه در سالیان گذشته و چه در زمان کنونی است. 

حجت الاسلام و المسلمین ترابی بیان کرد: برای تحقق آرمان های این انقلاب و رسیدن به هدف نهایی آن که زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) است باید هر قدر انقلابی هستیم ، یک گام بیشتر انقلابی شویم. هر قدر در جهاد تبیین ،زبان گویا داریم باید ، زبان گویاتری داشته باشیم. هر قدر گام مان در دفاع از انقلاب استوار است باید یک گام استوارتر قدم برداریم. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: انقلاب ها می توانند دلایل متعدد داشته باشد و یکی از عوامل انقلاب ما مقوله فرهنگی بود. یعنی نظام حاکم، تلاش در نهادینه کردن فرهنگی داشت که با فرهنگ عامه مردم تناسب ندارد. و انقلاب ما علیه رژیمی بود که از بدو آن، بنا را برضدیت با فرهنگ جامعه گذاشت وسعی کرد از ابتدا اسلام را با خشونت و سپس با ملایمت از فرهنگ جامعه حذف کند. 

مهندس سید محسن حسینی بیان کرد: قبل از انقلاب فردی در جامعه حکومت می کرد که در مدارس غیر دینی با فرهنگ اروپایی تحصیل کرده بود و در مقابل وی امام خمینی (ره) بود که دقیقا فرهنگ مردم یعنی فرهنگ اسلامی را ترویج می کرد.

مهندس حسینی افزود: دومین موضوع در انقلاب ها ، مسائل اقتصادی است. زمانی که عامه اجتماع به این نتیجه می رسند که روندهای اقتصادی روند صحیحی نیست و تناسبات بین سه طبقه ضعیف و متوسط و مرفه بهم بخورد مردم به حرف در می آیند.

وی بیان کرد: تبعیض در اقتصاد هم ازدیگر عوامل برخی انقلاب هاست. در دهه 50 در جامعه 30 میلیونی آن زمان با فروش نفت 6 میلیون بشکه در روز انتظار بود مردم به لحاظ اقتصادی رشد کنند زیربناها رشد کنند. روستاها و شهرهای کوچک آباد بشود. اما استضعاف و محرومیت صدها شهر و هزاران روستا را در آن دوره قابل توجه بوده است.زیربناها ضعیف بود و فروش نفت به کمک مردم در جامعه آن زمان نیامد. که پس از پیروزی انقلاب مقوله محرومیت زدائی از روستاها وتوجه به زیربناها مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد یکی از پرتنش ترین عرصه های مبارزه ما اقتصادی است چون دشمنان ما نمی خواهند اجازه دهند که یک الگوی اسلامی ایرانی شکل بگیرد. 

مهندس حسینی تصریح کرد: از دیگر موضوعات مورد نظر در انقلاب ها مسائل سیاسی است. در 150 سال اخیر بحث مشروطه مطرح و مردم به نقطه ای رسیدند که گمان کردند می توانند با سلطنت مشروطه آزادی نسبی داشته باشند اما این موضوع در دوارن سلطنت پهلوی تحقق عکس یافت . 

وی افزود:  در همین 43 سال که از عمر انقلاب می گذرد، مردم نشان دادند که چقدر طالب موقعیت سیاسی به لحاظ حضور در انتحابات و عرصه های ابراز نقش خود هستند. 

 مهندس حسینی تصریح کرد: امید است همچنان بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کنیم و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل بشود.

کد خبر: 4685
  تاریخ خبر : 22 بهمن 1400
 روابط عمومی
 944
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 98
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 34,263
  • بازدید دیروز : 42,441
  • کل بازدید : 23,609,909
  • آخرین به روزرسانی : 7 اردیبهشت 1403 15:36:59
  • شناسه IP شما : 18.190.156.80

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :