|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

حمایت از کالای داخلی، حمایت از تولید و افزایش اشتغال را به دنبال دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: مجموعه شرکت در سال 96 به اتفاق هم و با همدلی و مودت کارها و اقدامات خوبی به انجام رساندند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل این شرکت در دیدار ابتدای سال با همکاران شرکت و مدیران و معاونین ضمن عرض تبریک سال نو اظهارکرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است باید بتوانیم با خرید کالای ایرانی در همه بخش ها از تولید و سرمایه ایرانی و افزایش اشتغال حمایت کنیم.
مهندس علی نظری افزود: طرح هایی شامل سد سازی ها، طرح جامع سیل استان، طرح های مهندسی رودخانه، نجات خلیج گرگان، بازنگری طرح جامع شرب استان و زهکشی اراضی اولویت دار از جمله طرح هایی بود که در سال 96 مطالعه و در حال اجرا است.
وی بین کرد: در سد سازی ها سه سد مهم نرماب، چایلی وآقدکش را در دست اجرا داریم که تحقق هر کدام از این طرح ها می تواند در بخش شرب و کشاورزی موثر باشد. همچنین بازنگری طرح جامع آب شرب استان نیز از دغدغه های ما بود که با تلاش شما همکاران انجام شد.در بخش رودخانه ها نیز نسبت به شاخص های کشوری عملکرد بهتری داریم ولی نیاز است فعالیت های بیشتری انجام شود.
مهندس نظری بیان کرد: نرماب سد بزرگ استان است که با کمک همه مسئولان و دولت مردان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. طی روزهای آینده روستای جنگلده پایین را جابجا می کنیم. سد چایلی شرایط پیچیده ای داشت که انرژی زیادی از ما برد. سد آقدکش نیز از گذشته فعال بود که به لحاظ مسائل اعتبار غیر فعال شده است و قرار است با مساعدت بخش خصوصی فعال شود.
وی افزود: زهکشی اراضی اولویت دار استان از دیگر طرح های سال قبل بوده است که هم مطالعات آن آغاز شد و هم اجرای آن در حال انجام است. 22 هزار هکتار قرارداد این طرح بسته شده و پیشرفت خیلی خوبی هم داشته است.
مهندس نظری با بیان این که آبرسانی به 11 شهر استان از جمله اقدامات حال حاضر ماست، گفت : با توجه به تنش های آبی موجود،  باید در آبرسانی ها دقت عمل داشته باشیم. اگر قرار است کاری انجام دهیم از هم اکنون آغاز کنیم. طرح کنترل سیل نیز در استان دنبال می شود و باید طرح جامع کنترل سیل را نیز به سرمنزل برسانیم.

مهندس نظری بیان کرد: با بهره برداری از سد نرماب، طرح آبرسانی به 4 شهر و 130 روستا با جمعیت560  هزار نفر اجرایی می شود و با توجه به اینکه اعتبارات عمومی هرروز کمتر می شود باید از پتانسیل بخش خصوصی برای این مساله استفاده کنیم. طرح های کوچک تامین آب، عملیات ساماندهی و رپر گذاری در رودخانه ها از پروژه های مهم در دست اقدام ماست. در بخش روش های مالی هم از قبل تلاش های خوبی صورت گرفته است و ما نیز از روش هایی چون ماده  56 وbot  استفاده کنیم.
استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سد چایلی ، تصویب اعتبار برای شبکه آبیاری و زهکشی، مبلغ 92 و 2 دهم میلیون یورو برای پایاب سد قره سو زرین گل از جمله دیگر اقدامات تامین مالی طرح های شرکت بوده است. در خصوص اعتبار بانک توسعه اسلامی  نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در ادامه تصریح کرد: باید بتوانیم افزایش بهره وری از آبهای سطحی را از 72 درصد به 80 درصد برسانیم. ایجاد تعادل در آبخوان آبهای زیرزمینی با اجرای طرح تعادل بخشی نیز از طرح های مهم ماست . اخیرا کارگروهی بین وزارت جهاد، نیرو، محیط زیست و صنعت و معدن ایجاد شده است که اساس تصمیماتش نیز بر مبنای ماده 138 قانون است این کارگروه هر چه مصوب کند نیاز به تصویب مجدد دولت ندارد. از این پتانسیل می توانیم مشکلات مبتلا به استان را شناسایی کنیم و آن چه نیاز است را در این کارگروه مصوب و اجرایی کنیم.
مهندس نظری تصریح کرد: در مطالعات طرح جامع، استان به دو قسمت شرق و غرب تقسیم شد و جز به جزء مسائل آبی شهر و روستا دیده شده است که نحوه تامین آب باید به چه صورت باشد. استفاده از آبهای نامتعارف نیز باید مورد توجه باشد.
مهندس نظری نیز در ادامه بر افزایش ضریب تامین آب شرب استان از طریق بازنگری طرح جامع آب های شرب را تا افق 1425و کاهش سرانه مصرف تاکید کرد. .
وی افزود: کاهش زمان اجرای پروژه ها با حفظ کیفیت، نظارت کامل بر اجزای فنی طرح  ودخالت در مبانی فنی پروژه ها توسط کارشناسان، مدیران و معاونان مربوطه ، دیدن پروژه ها به عنوان یک پکیج، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به ارباب رجوع در اسرع وقت از جمله اقداماتی است که باید در سال 97 توجه بیشتری به آن داشته باشیم.
مهندس نظری با اشاره به موفقیت های شرکت در سال 96 گفت: عنوان شرکت برتر در استقرارمناسب نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها در صنعت آب کشور، دریافت گواهینامه اهتمام تعالی نظام پیشنهادات از هشتمین جشنواره ملی نظام پیشنهادات، انتخاب شرکت به عنوان دستگاه برتردر حوزه توسعه دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی بین دستگاه های اجرایی استان، راه اندازی سامانه ساماب، صورت های مالی بدون بند، به پایان رسیدن عملیات اجرایی ساختمان جدید اداری شرکت از جمله مهم ترین این موفقیت ها بودکه با تلاش همه همکاران و مدیران ومعاونین شرکت صورت گرفت ولی هنوز هم تلاش شما می تواند موثرتر و اثرگذار تر باشد.

 

 

کد خبر: 2166
  تاریخ خبر : 23 فروردین 1397
 روابط عمومی
 752
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 99
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 3,054
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,686,537
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 54.205.238.173

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :