|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نشست تخصصی اهمیت آمار در مدیریت منابع آب در شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان شد :

پایش منابع آب استان توسط 830 ایستگاه سنجش به صورت شبانه روزی /تولید 200 هزار داده منابع آب به صورت سالیانه

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز اترک و حوضه های شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و همکاران بازنشسته و همکاران بخش مطالعات نشست تخصصی اهمیت آمار در مدیریت منابع آب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد ودر این جلسه بر تولید 200 هزار داده بخش آب در سال در استان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این نشست که در هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس اولین ایستگاه جمع آوری داده های هیدرومتری و هواشناسی  حوضه گرگانرود و تجلیل از همکاران بخش مطالعات ، برگزار شد، معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: شرایطی که در کشور و دنیا با آن مواجه هستیم کم آبی است و ایران نیز جزو 17 کشوری است که در شرایط تنش آبی بسیار بالا قرار دارند. 

عفت همدم افزود: برداشت آب نسبت به منابع تجدید پذیر بسیار بالاتراست. با شرایط خشکسالی وکاهش بارش ها ، افزایش مصرف و افزایش جمعیت و عدم رعایت الگوی مصرف و افزایش آلودگی منابع آب رو به رو هستیم که برای این موضوع نیاز به همفکری همگانی است. 

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات نیاز اولیه هر تصمیم گیری صحیح است و اهمیت آمار در همه بخش ها و در حال حاضر در حوزه مدیریت منابع آب بسیار جدی و حایز اهمیت است. 

وی بیان کرد: باید به سمت مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب برویم. نگاه به تعادل بخشی بین تولید ومصرف باشد و استفاده از آبهای غیر متعارف، پساب های  تصفیه شده شهری و تغذیه آبخوان ها و رعایت و اصلاح الگوی مصرف در بخش های شرب و صنعت و کشاورزی می تواند راه حلی بر بحران کنونی آب باشد. 

معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز اترک و حوضه های شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: در مدیریت منابع آب نیاز به تصمیم گیری آگاهانه داریم  و این آگاهی از از آمار و اطلاعات به دست می آید.

غلامعلی شاه حسینی اظهار کرد: این اقدام شرکت آب منطقه ای در قدردانی از همکاران بخش مطالعات به جا و شایسته بود که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده هزینه کردن در بخش مطالعات بین 4 تا 33 برابر طبق بررسی های علمی فایده و ایجاد درآمد می کند که این نشان دهنده ارزش بخش مطالعات است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این مراسم، ضمن تشکر از همکاران بخش مطالعات که در هنه ایام‌ به‌ ویژه زمان سیلاب و شرایط بحرانی در تدقیق و کسب آمار و اطلاعات کوشش می کنند، اظهار کرد: اگر هر طرح و پروژه ای یا مجوز و پروانه ای بخواهد صادر شود نیازمند آمار و اطلاعات صحیح و دقیق است. 

مهندس سید محسن حسینی در ادامه افزود: در هر نقطه ای که می نگریم و برای اجرای هر برنامه و طرحی، در بخش مدیریت منابع آب نیاز به اطلاعلات و تحلیل داده های آمار مطالعات پایه منابع آب است. 

وی افزود: به عنوان مثال اگر احیانا مجوزی صادر شد و با مشکل برخورد کرد یکی از دلایل آن این است که همکاران مطالعات نتوانتسند داده ها را خوب تبیین کنند و تحویل بهره برداری بدهند. اگر سیلابی جاری می شود شهرسازان نتوانسته اند، استفاده خوبی از منابع و داده ها نمایند. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: لازم است از همکاران بخش مطالعات چه در ستاد و چه در ایستگاه های سنجش شبانه روزی و در زمان بحران و سیلاب و.. فعالیت می کنند تشکر و قدردانی شود که به موقع آمار و اطلاعات را در اختیار شرکت و استان قرار می دهند.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای استان گفت: به پاسداشت اهمیت آمار و اطلاعات منابع آب در توسعه جغرافیائی، اختصاص یک روز در طول سال به موضوع مطالعات حایز اهمیت است و از مدیر عامل شرکت در توجه به این موضوع قدردانی می شود. 

مهندس دهقان افزود: منابع آب استان در قالب شبکه ای بالغ بر 830 ایستگاه سنجش در گستره استان به طور مستمر و شبانه روزی در حال رصد و پایش است که ماحصل پایش منجر به تولید 200 هزار داده در طول سال می شود که حاصل تلاش همکاران ما در قالب همکاران ستادی و همکاران متصدیان ایستگاه های سنجش است. 

وی افزود: این داده ها نه تنها  نقش بی بدیلی در حوزه مدیریت منابع آب دارد، بلکه در حوزه مدیریت منابع آبی که به طور قطع می تواند بقای هر جامعه ای را به خود گره بزند نیز نقش اساسی دارد. 

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای استان افزود: در حال حاضر از مدیریت عرضه به مدیریت حکمرانی آب رسیده ایم و همه ارکان از حاکمیت تا مردم وظیفه دارند و باید نقش شان در این زمینه مشخص باشد. 

در این جلسه از همکاران بازنشسته و خانواده های همکاران متوفی بخش مطالعات و همکاران بخش مطالعات تقدیر شد.

کد خبر: 4467
  تاریخ خبر : 5 آذر 1400
 روابط عمومی
 1105
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 81
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 28,445
  • بازدید دیروز : 36,305
  • کل بازدید : 23,367,664
  • آخرین به روزرسانی : 31 فروردین 1403 12:06:50
  • شناسه IP شما : 52.14.221.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :