|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بهره‌برداری از سه حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبد کاووس / اضافه شدن ۷۵ لیتر بر ثانیه به شبکه شرب گنبد

بهره‌برداری از سه حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی ۷۵ لیتر برثانیه در راستای طرح آبرسانی به گنبد و شهرها و روستاهای نوار مرزی باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان ، فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس و مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان و در روستای "ایگدر علیا" از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: برای عملیات اجرایی حفر ، تجهیز، برق رسانی و اتصال این سه حلقه چاه آب به شبکه انتقال آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس در مجموع ۱۶۲ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی وزارت نیرو و نیز مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه منابع آبی تجدیدپذیر گلستان ثابت است اما جمعیت استان همواره رو به رشد می‌باشد، اضافه کرد: برای بهره‌وری بهینه از منابع موجود آبی چاره‌ای جز مدیریت مصرف و صرفه جویی آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی نداریم.

مهندس سید محسن حسینی به طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی گلستان هم اشاره کرد و گفت: اصل این طرح با تکمیل سد نرماب مینودشت محقق خواهد شد که با تکمیل آن آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت مناطق شرقی استان تامین می شود و بخشی از این طرح در حوزه شهرستان گنبدکاووس است که شامل احداث خط انتقال و مخزن ذخیره و حفر ۲۰ حلقه چاه آب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: تاکنون بخشی از خطوط انتقال در حال انجام است و با حفر سه حلقه چاه فعلی که امروز به بهره برداری می‌رسد، هفت حلقه چاه از ۲۰ حلقه چاه پیش بینی شده آن حفر و بهره برداری شده است.

وی گفت: با افرایش اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای بویژه پس از سفر رییس جمهور به گلستان امیدواریم ظرف سه سال آینده اقدامات خوبی در تکمیل سد نرماب و طرح‌ آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای در حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب و اضافه شدن ۷۵ لیتر آب در ثانیه به شبکه آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس و برخی روستاهای این شهرستان گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای جهت خدمت به مردم بالاخص نواحی مرزی و روستاهای کمترتوسعه یافته دارد.

مهندس سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: به سبب برخی غفلت‌ها و کم کاری‌ها در گذشته مردم نواحی مرزی گلستان بالاخص در شمال گنبدکاووس جزو کم برخوردارترین مردم از نعمت‌های الهی بویژه آب شرب هستند و این جای تاسف دارد.

وی اضافه کرد: اهتمام دولت به تکمیل سد نرماب مینودشت است که آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان گلستان را تامین خواهد کرد و تا آن زمان برخی طرح‌های آبرسانی را نیز به‌طور همزمان در دست انجام دارد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم  برلزوم تلاش بیشتر مسوولان استانی و کشوری برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی مردمان این شهرستان بالاخص در نواحی مرزی و شمالی آن تاکید کرد.

مهدی دهرویه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حفر و تجهیز چاه‌های آب و افزایش ۷۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهر گنبدکاووس و برخی روستاهای این شهرستان گفت: با این حال گنبدکاووس که از منابع آبی مطمئن محروم است، نیاز به اعتبارات ویژه برای رفع کمبودهای آب آشامیدنی دارد.

وی افزود: البته فرمانداری گنبدکاووس با همکاری برخی دستگاه‌های متولی در حال تدوین برنامه جهت مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شُرب مردم در شهرها و روستاها است تا مشکلات و کمبودها به حداقل برسد.

 مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان نیز گفت: به سبب محدودیت در منابع آبی در گلستان هم اکنون با احتساب آب چشمه‌ها ۹۸ درصد نیاز آبی شرب این استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که خطر و تهدیدی بزرگ برای از دست دادن این منابع استراتژیک در آینده نه چندان دور است.

دکتر ایرج حیدریان مدیریت مصرف و صرفه جویی منابع آبی را از مهمترین راهکارها برای حفظ منابع زیرزمینی دانست و گفت: استفاده از آب‌های سطحی، شیرین سازی آب دریا و آب‌های لب شور از دیگر راهکارها در تامین منابع آبی برای مصارف آشامیدنی در گلستان است که اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است.

وی ادامه داد: مجوز شیرین سازی بخشی از آب دریای خزر با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل نهایی است و شیرین سازی آب چند حلقه چاه لب‌شور واقع در نواحی شمالی گنبدکاووس هم که مجوز آن هفته گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال صادر شد، به زودی با تعیین پیمانکار و در قالب خرید تضمینی آب آغاز خواهد شد.

کد خبر: 4952
  تاریخ خبر : 2 تیر 1401
 روابط عمومی
 969
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 102
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 7,185
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,690,668
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 34.237.140.238

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :