|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مدیران استانی و شهرستانی و به منظور تامین بخشی آب شرب شهرستان گرگان:

شروع عملیات اجرایی حفر دو حلقه چاه

با حضور مدیران استانی و شهرستانی عملیات اجرایی حفر دو حلقه چاه آب شرب شهر گرگان به منظور تامین بخشی از آب شرب شهرستان گرگان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه گفت: شهر گرگان با حدود 400 هزار نفر جمعیت و سرانه مصرف 80 متر مکعب سالانه به 32 میلیون متر مکعب آب شرب نیاز دارد.

مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: در بخش آب شرب محورهای تامین و انتقال، ذخیره سازی و مخازن تنظیمی، شبکه توزیع آب والبته محور فرهنگ استفاده از آب بسیار مهم است.

وی بیان کرد: میزان آب در استان افزایش پیدا نمی کند ولی جمعیت استان هر سال افزایش می یابد بنابراین نحوه استفاده از آب و بهره وری بهینه از آن به ویژه در بخش های کشاورزی و شرب بسیار مهم است.

مهندس حسینی تصریح کرد: در انتهای سال 98 شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام شدند که حرکت بسیار خوبی بود و پیشنهاد ما به وزارت نیرو این بود که وظیفه اجرای طرح های آبرسانی ، به یک شرکت و ترجیحا آب و فاضلاب واگذار گردد تا اجرای طرح ها با سرعت و روانی بیشتر انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود:استقرار صنایع نیز در استان باید مطابق با آب موجود باشد و در بحش استفاده از آب نیز باید با اقدامات فرهنگی محوه استفاده درست را افزایش دهیم.

مهندس حسینی با اشاره به احداث سد میرداماد در گرگان گفت: این سد پس از گرفتن کد اجرائی در مجلس و ساخت می تواند حدود 8 میلیون متر مکعب از آب شرب شهرستان گرگان را تامین نماید.  
 
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان در این  مراسم اظهار کرد: طرح آبرسانی گرگان از سال 84 شروع شده که 66 حلقه چاه و 175 کیلومتر لوله گذاری و 47 هزار متر مکعب مخزن ایجاد شده است.

مهندس داود گیلک افزود: طرح جامع تامین آب شرب گرگان در سال 85 در سه فاز اضطراری، میان مدت و بلند مدت مورد تصویب قرارگرفت.در فاز اضطراری از محل تامین منابع آب زیرزمینی حدود 700 لیتر بر ثانیه قصد داشتیم از آب زیرزمینی استفاده کنیم و در فاز بلندمدت سد محمدآباد و میرداماد مقرر است اجرا شود.

همچنین بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو در آب قابل تامین از منابع آب زیرزمینی، 29 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و 24 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی تامین و مابقی نیز باید از آب دریا تامین شود.

مهندس گیلک بیان کرد: با احداث این دو چاه در والش آباد و احداث 10 حلقه چاه شرب در سال آینده می توانیم به هدف برنامه فوری و اضطراری در بحث آب شرب گرگان برسیم.

فرماندار گرگان در این مراسم اظهار داشت‌؛ با توجه به کمبود آب شهر گرگان بویژه در ایام تابستان، نیاز است حداقل ١٠ حلقه چاه دیگر حفر و به شبکه انتقال آب گرگان اضافه شود.

وی افزود: با حفر این دو حلقه چاه، روزانه ۵٠ لیتر بر ثانیه به حجم آب گرگان اضافه خواهد شد.

فرماندار گرگان تاکیدکرد به دلیل کمبود آب در فصل گرما، حفر این دو حلقه چاه تا قبل از شروع تابستان به پایان برسد تا هرچه زودتر به شبکه انتقال آب شهری متصل شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: بحث تهدید منابع آبی با آلاینده هایی که وارد خاک می شود از موضوعات مهم است که به دلیل استفاده بیش از حد از سموم و کود در استان ایجاد شده است و باید در کنار بحث تامین آب به مباحث کیفی نیز توجه داشته باشیم.

مهندس مقدم افزود: موضوع مهاجرت بی رویه به استان نیز از موضوعات مهم روز است و با افزایش جمعیت مهاجر به استان مواجه هستیم که در آینده نزدیک به دلیل نداشتن زیرساخت برای آن ها با مشکل مواجه می شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این برنامه اظهار کرد: مصرف آب نسبت به میانگین کشور بالاتر است. وبخشی از آب از شبکه هم پرت می شود.

مهندس عابدی افزود: محدودیت منابع همیشه وجود دارد و باید بتوانیم با بهره وری در مصرف بخشی از چالش های آب شرب شهرستان را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی کارواش در شهر گرگان داریم که از آب شرب استفاده می کنند و این موضوعات باید مدیریت شود.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی امام جمعه موقت محترم شهرستان گرگان نیز اظهار کرد: حیات موجودات به آب وابسته است و باید قدر آب را باید بدانیم ولی کمتر قدرش را می دانیم. مصرف آب در آپارتمان ها بسیار زیاد است. خیلی از خانه ها مصرف آب به اندازه یک کارواش است‌و لازم است فرهنگ مصرف را بیاموزیم.

کد خبر: 3670
  تاریخ خبر : 27 اسفند 1399
 روابط عمومی
 2660
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 97
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 9,482
  • بازدید دیروز : 40,575
  • کل بازدید : 23,389,276
  • آخرین به روزرسانی : 31 فروردین 1403 12:06:50
  • شناسه IP شما : 13.58.150.59

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :