|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در مراسم افتتاح اداره منابع آب شهرستان های آق قلا و گمیشان عنوان شد:

پیوستگی حوضه ای شهرستانهای آق قلا و گمیشان مهم ترین دلیل تشکیل اداره در دو شهرستان در بخش منابع آب است

مراسم افتتاح اداره منابع آب شهرستان های آق قلا و گمیشان با حضور مدیرعامل، معاونین ومدیران شرکت آب منطقه ای استان ، فرماندار آق قلا، معاون فرماندار گمیشان، حاج آخوند رهبر امام جمعه شهرستان آق قلا و جمعی از مسئولین شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه، اظهار کرد: یکی از وظایف شرکت آب منطقه ای خدمت رسانی به مردم است، خدمت رسانی به مردم باید هر چه سریع تر و دقیق تر باشد و شرکت آب منطقه ای باید در عرصه های خدمتش حضور دائم داشته باشد.

وی افزود: در مقطعی شرکت آب منطقه ای استان، با 2 امور کار خود را آغار کرد ولی  بتدریج با توجه به پیچیدگی وضعیت آب و همین طور تعدد فرمانداری ها در استان نیاز شد که تعداد امورها هم افزایش پیدا کند.

مهندس حسینی بیان کرد: یکی از موارد دیگر بحث پیوستگی حوضه هاست. یعنی به عنوان یک مجموعه مدیریتی درهر شهرستان  جدای از مسائل سیاسی اجتماعی ما مکلف هستیم، مسائل پیوستگی حوضه ها را نیز در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: در شمال استان گلستان در شهرستان آق قلا و گمیشان بزرگترین رودخانه استان یعنی گرگانرود جاری است ودر جنوب شهرستان آق قلا ، رودخانه قره سو جاری است. که به دلیل اینکه این دو شهرستان درحوضه آبریز گزگانرود قراردارند تشکیل یک اداره مستقل داده شد.

مهندس حسینی با بیان اینکه، در شهرستان آق قلا یکی از مهم ترین موضوعات، مسائل مرتبط با سیل ،چه در حوضه گرگانرود و چه در حوضه قره سو است، اظهار کرد: در شهرستان آق قلا قدیمی ترین سد معاصر استان یعنی وشمگیر قراردارد که ۵۰ سال سن دارد و 20 سال از عمر مفید آن می گذرد، علاج بخشی این سد ازیکی از مهم ترین مسائل شهرستان است که در حال حاضر حدود 12 هزار هکتار مزارع شیکه و سد وشمگیر با آن آبیاری می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: برای ایمن کردن آق قلا ازسیل نیاز به یک سری تاسیسات از جمله سد آقدکش است که در حال ساخت است . بخش هایی نیز در این شهرستان نیاز به زهکشی دارد.

مهندس حسینی بیان کرد: موضوع سیل در گمیشان نیز بسیار اهمیت دارد و باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از سیل در این شهرستان اندیشیده شود. استفاده از سواحل گمیشان، تکالیف شرکت در رابطه با تالاب گمیشان، استفاده بهینه از آب  دریا و نحوه استفاده از آب دریا نحوه انتقال آب دریا به خشکی و توسعه پرورش میگو در گمیشان نیزاز جمله مسایل مهم این شهرستان است که باید مورد نظر رییس اداره منابع آب و همکاران باشد.

فرماندار شهرستان آق قلا در این جلسه با تشکراز خدمات شرکت آب منطقه ای گلستان در زمان سیل سال گذشته، اظهارکرد: روحیه جهادی مدیران در شهرستان برای ما مهم است چرا که رضایت مندی مردم برای مردم در نظر ما یک اصل است.

دکتر توماج اظهار کرد: سد آقدکش در شهرستان ، علاج بخشی سد وشمگیر و لایروبی مستمر رودخانه ها از جمله مسائلی است که باید مورد توجه مدیر منابع آب این شهرستان باشد.

معاون فرماندار گمیشان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ادارات  دولتی در این شهرستان مستقر نیستند، اما دو شهرستان آق قلا و گمیشان در مدیریت آب منطقه ای در یک ترکیب قرار می گیرند واگر آق قلا خوب مدیریت شود در بحث سیل گمیشان نیز از سیل ایمن است.

علیرضا حسینی افزود: لایروبی های متعدد موجب شده است که رودخانه های شهرستان وضعیت مناسبی داشته باشند واگر این اداره در بحث امکانات سخت افزاری تجهیز باشد می تواند در بحث پیشگیری اقدامات خوبی انجام دهد.

حاج آخوند رهبر امام جمعه شهرستان آق قلا نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب منطقه ای در خدمت رسانی به مردم شهرستان آق قلا در بخش منابع آب گفت: آب یک برکت است و باید به طور مناسبی مدیریت شود تا تبدیل به فاجعه وبلا نشود.

وی افزود: با مدیریت قوی در شاکله کنونی شرکت آب منطقه ای استان امید داریم دیگر موضوع سیل مانند سال گذشته برای آق قلا تکرار نشود.

گفتنی است در پایان این جلسه  محمد ابراهیم کابوسی به عنوان سرپرست اداره منابع آب شهرستان های آق قلا و گمیشان معارفه و از زحمات مهندس عموزاد در شهرستان آق قلا و مهندس درویشی در شهرستان گمیشان تقدیر شد.

کد خبر: 3661
  تاریخ خبر : 25 اسفند 1399
 روابط عمومی
 1631
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 128
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 12,251
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,695,734
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 44.222.169.36

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :