|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید اعضای کمیسیون برنامه  بودجه وعمران مجلس شورای اسلامی از برخی از مناطق خسارت دیده  است

هیئتی مرکب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان اعزامی از وزارت نیرو وسازمان جنگل ها و مراتع کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از حوزه های مختلف آبخیز و نقاط آسیب پذیر رودخانه های شهر گرگان بازدید کرده و به بررسی خسارتهای ناشی از سیلاب به استان پرداختند...

هیئتی مرکب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان اعزامی از وزارت نیرو وسازمان جنگل ها و مراتع کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از حوزه های مختلف آبخیز و نقاط آسیب پذیر رودخانه های شهر گرگان بازدید کرده و به بررسی خسارتهای ناشی از سیلاب به استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مدیریت بحران استان، اظهار داشت: اجرای کامل قانون مدیریت بحران کشور که مصوب مجلس است برای ساماندهی موارد حوادثی کافی است.

وی طرح مدیریت بحران را، یکی از بهترین مصوبات مجلس در دو دوره گذشته دانست و اظهار داشت: باید اعتبار حوادث کل کشور در سازمان مدیریت بحران کشور متمرکز گردد که همکاری  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این  مهم بسیار راهگشا خواهد بود.

دکتر مقیمی نماینده مردم بهشهر و نائب رئیس کمیسیون عمران اظهار داشت: تسریع در لایروبی انهار و دیواره سازی رودخانه ها در داخل شهرها و طرحهای آبخیزداری و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها، نظارت بر برداشت از جنگل و جمع آوری و هدایت آبهای سطحی تأکید می شود.

وی ادامه داد: از 34 حادثه احصا شده کشور 27 حادثه در گلستان اتفاق افتاده است، بنابراین ایجاد ردیف خاص، تقویت ردیف های موجود، ارسال پیشنهادات به کمیسیون مجلس در تدوین قانون سیلاب، تمرکز اعتبارات حوادث در سازمان مدیریت بحران و رسیدگی به حادثه دیدگان اخیر استانهای شمالی از مهمترین اهداف ماست.

به گفته مقیمی، برای بیش از 11هزار میلیارد ریال خسارت پنج سال اخیر در گلستان، باید ردیف خاصی در نظر گرفته شود و اعتبارات نیز لازم است تقویت شود.

مهندس قناعت استاندار گلستان با اشاره به طرح جامع سیلاب اظهار داشت: برنامه جامع سیلاب که از سوی کارگروه تخصصی سیل استان تهیه شده نیازمند این است که در بودجه 92 ردیف اجرایی پیدا کند.

وی افزود: طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق منابع طبیعی از طرحهای علمی و کاربردی است که در کمیسیون زیربنایی نهاد در دست بررسی است  و اگر از سوی کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی ردیف پیدا کند بخش زیادی از مشکلات پیشگیری و یا حل می شود.

معاون امور عمرانی و قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان گفت: استان گلستان يكي از پنج استان اول حادثه خيز كشور است كه در سالهاي اخير حوادثي نظير زلزله، سيل، رانش، طوفان، خشكسالي و ترسالي در آن روي داده است.

مهندس دادبود با اشاره به علل آسیب پذیری استان در مقابل حوادث عنوان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و استان نیز به این نتیجه رسیده است که باید در مقابل حوادث پیش بینی هایی داشته باشد. طرح جامع مدیریت جامع سیل، طرح جامع مقابله با خشسالی، طرح بیمه شدگان و طرح مدیریت جامع آموزش برای مقابله با حوادث طراحی شده است که تنها نیاز به بودجه دارد.

رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران گلستان عنوان کرد: استان ما هر ساله شاهد حوادث غیر مترقبه بسیار زیادی است  ودر بحث سیل نیز جزو پنج استان اول هستیم. همچنین تنها در اسفند سال گذشته از بارش سنگین برف در استان و وقوع سیل در شهرستان آق قلا، 1هزار و 170میلیارد ریال خسارت به گلستان وارد شد.

عیسی امامی، نماینده مردم گرگان ابراز داشت: طرح جامع سیلاب که در آن کار مطالعاتی بسیار خوبی توسط شرکت آب منطقه ای گلستان انجام شده است باید مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد، همچنین اقدامات در حوزه آبخیزداری نیز باید در بالادست صورت پذیرد.

 دکتر گرشاسبی  معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح های آبخیزداری بهترین راهکار مقابله با سیل است، امروز دیگر، سیلاب به جریان واریزه ای تبدیل شده که خطرناک است و باید اقدام اساسی برای جلوگیری و مقابله با این خطر و تهدید را انجام دهیم.

به گفته وی، حجم رسوبات در سیلاب ها، به بالای 50 درصد رسیده و باید کاری کنیم تا جریانات بدون رسوب سرازیر شود و مشکل اصلی را در همان ابتدا برطرف کنیم.

گرشاسبی افزود: باید برای این جریان که در حوزه شمال کشور و دامنه های البرز به شدت با مشکل مواجه هستیم، بودجه و ردیف اعتبارات خاص بگیریم و به دنبال روش های جدید طرح های آبخیزداری نیز هستیم.

مهندس عراقی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز گفت: اجرای قانون تعیین حد و حریم بستر و ساماندهی رودخانه باید اجرایی شود که بر همین اساس قانون اعتبارات خوبی برای گلستان در نظر گرفته است و تاکنون استان 1100 کیلومتر از 2700 کیلومتر از رودخانه های خود را تعیین حد حریم و بستر نموده است که در کشور بی نظیر است.

وی افزود: ما هم بر اجرای طرح جامع سیلاب استان تأکید داریم و از نمایندگان می خواهیم ردیف اختصاصی برای آن در نظر بگیرند.

کد خبر: 981
  تاریخ خبر : 12 آذر 1391
 592
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 69
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 19,956
  • بازدید دیروز : 36,305
  • کل بازدید : 23,359,175
  • آخرین به روزرسانی : 31 فروردین 1403 12:06:50
  • شناسه IP شما : 3.138.200.66

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :