|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اعلام کرد:

mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-

mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; کمیسیون رسیدگی به امور آب های زیرزمینی با هدف تصمیم گیری در خصوص پرونده های چاه های آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری با حضور قاضی و مستشاران فنی در شرکت آب منطقه ای گلستان تشکیل شد و اولین جلسه آن کمیسیون نیز در آن محل برگزار گردید...

کمیسیون رسیدگی به امور آب های زیرزمینی با هدف تصمیم گیری در خصوص پرونده های چاه های آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری با حضور قاضی و مستشاران فنی در شرکت آب منطقه ای گلستان تشکیل شد و اولین جلسه آن کمیسیون نیز در آن محل برگزار گردید.

    مهندس ایرج حیدریان درحاشیه اولین جلسه کمیسیون رسیدگی به امور آب های زیرزمینی جهت تعیین تکلیف چاه های آب کشاورزی فاقد پروانه که در محل آن شرکت برگزار شد در گفتگویی با بیان مطلب فوق گفت: در این کمیسیون یک نفر قاضی و تعداد دو مستشار فنی یکی از سازمان جهاد کشاورزی و دیگری از شرکت آب منطقه ای حضور دارند که با دقت و سرعت پرونده های مطروحه را بررسی و حکم کمیسیون را به متقاضی اعلام می نمایند.

     وی افزود: تاکنون از چاه های کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری در استان گلستان محفوره تا قبل از سال 85  حدود سه هزار و 500 فقره پرونده با مراجعه متقاضیان به دفاتر پیشخوان دولت تشکیل شده است.

مهندس حیدریان خاطرنشان کرد: ثبت نام متقاضیان طرح تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز از روز 25 مردادماه امسال  اغاز شده است .

    وی عنوان کرد: با توجه به اطلاع رسانی مناسب از طریق نشریات توسط این شرکت، تاکنون استقبال مناسبی از سوی دارندگان چاه های آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری در استان صورت گرفته است.

    این مقام مسئول درباره روند رسیدگی به پرونده متقاضیان نیز گفت: تاکنون در دو مرحله اطلاع رسانی مناسبی از طریق نشریات محلی صورت گرفته است و به زودی مرحله سوم اطلاع رسانی نیز از همان طریق انجام می شود.

    وی افزود: متقاضیان می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند نسبت به تکمیل فرم های مربوطه، اسکن کارت ملی و اسناد مالکیت در سایت این شرکت اقدام کنند تا این مدارک از طریق دفاتر پیشخوان دولت به شرکت آب منطقه ای ارسال گردد.

    وی عنوان کرد: بررسی اولیه مدارک توسط این شرکت انجام می شود تا در صورت وجود نواقص مراتب به دفاتر پیشخوان دولت و با پیامک به متقاضی اعلام می شود و در صورت عدم وجود نواقص و تکمیل کامل مدارک،  اطلاع رسانی نیز از طریق پیامک به متقاضی اعلام می شود که به دفاتر پیشخوان دولت جهت اقدام بعدی مراجعه کند.

   وی ادامه داد: پس از واریز هزینه کارشناسی، از سوی این شرکت برای متقاضی نوبت کارشناسی داده می شود و به وی اعلام می گردد تا با حضور کارشناس در محل چاه جهت تهیه گزارش و ترسیم کروکی موقعیت زمین و چاه و ارسال به کمیسیون صدور پروانه برای بررسی و رسیدگی به آن پرونده در آن محل باشد.

 

    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد: در صورت مثبت بودن نظر کمیسیون نسبت به صدور پروانه بهره برداری از چاه اقدام می شود، در غیر این صورت کمیسیون تصمیم به انسداد چاه می گیرد و مراتب را به اطلاع متقاضی می رساند.

مهندس حیدریان یاد آور شد: در صورت اعتراض متقاضی به نظر کمیسیون پروانه، وی می تواند با تنظیم دادخواست شکوائیه تقدیم کمیسیون رسیدگی به آب های زیرزمینی نموده تا توسط اعضای کمیسیون که یکی از آنان قاضی می باشد تصمیم گیری شود و حکم لازم صادر گردد.

    وی تصریح کرد: در صورت محکومیت شاکی و رد شکوائیه، انسداد چاه آب بایستی توسط متقاضی صورت گیرد و در صورت اعتراض وی به تصمیم کمیسیون مذکور، وی می تواند مراتب  را به دیوان عدالت اداری اعتراض نماید.

    وی اعلام کرد: در صورت قبول شکایت متقاضی توسط کمیسیون رسیدگی به آب های زیرزمینی مراتب به اطلاع  شرکت آب منطقه ای  و متقاضی یا شاکی پرونده می رسد تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت جهت تشکیل پرونده اقدام کند.

    وی اضافه کرد: اگر دیوان عدالت اداری شکایت را رد کند در آنصورت این رای نهایی و قطعی خواهد بود و چاه آب غیر مجاز باید مسدود شود و اگر آن نهاد شکایت متقاضی را وارد بداند، مراتب به اطلاع شرکت آب منطقه ای و شاکی می رسدو او می تواند با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت جهت تشکیل پرونده اقدام کند.

    مهندس حیدریان خاطر نشان کرد: با تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه آنها نظام­مند و شناسنامه دار می شوند وکنترل آب مصرفی کشاورزی و برنامه ریزی آن آسان تر می گردد.

    وی یکی ازعلت های استفاده 90 درصد از منابع آب های زیرزمینی را در بخش کشاورزی تمایل مردم نسبت به کاشت محصولات پردرآمد دانست و گفت: در صورتی که کشاورز با وجود داشتن پروانه بهره برداری برخلاف مفاد آن آب اضافی برداشت کند در راستای اجرای ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب ، نسبت به دریافت خسارت وارده به آب های زیرزمینی  اقدام می شود.

     مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خاتمه گفت: به علت استفاده بیش از حد از پتانسیل دشت توسط بخش کشاورزی، تامین مطمئن آب شرب  مردم به ویژه نسل های آینده دچار اختلال خواهد شد که برای جلوگیری از این مشکل، طرح تعیین تکلیف چاه های آب کشاورزی فاقد پروانه بهره برداری سودمند خواهد بود.

 

 

کد خبر: 693
  تاریخ خبر : 30 مهر 1390
 868
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 77
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 18,026
  • بازدید دیروز : 23,487
  • کل بازدید : 23,525,535
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 13.58.151.231

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :