|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گلستان:

 85 درصد از مصوبات دولت در بخش آب اجرايي شد

مدير عامل شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان از اجرايي شدن 85 درصد از مصوبات سفرهاي اول و دوم رياست جمهوري به استان گلستان خبر داد.




مدير عامل شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان از اجرايي شدن 85 درصد از مصوبات سفرهاي اول و دوم رياست جمهوري به استان گلستان خبر داد.
  به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي گلستان، مهندس "ايرج حيدريان" در نشست خبري با اصحاب رسانه استان گلستان، افزود: در سفر اول هيات دولت به استان 11 مصوبه متعلق به شركت ‌آب منطقه‌اي بوده كه 90 درصد آن اول محقق شده است.
  به گفته وي، سفر دوم نيز 14 مصوبه و 2 توافقنامه متعلق به شركت ‌آب منطقه‌اي گلستان بوده كه حدود 80 درصد از اين مصوبات در حال اجراست.
  وي با اشاره به مصوبات سفر نخست دولت به گلستان، گفت: تقويت اعتباري و تسريع در عمليات اجرايي سد قره‌سو زرينگل در شهرستان علي آبادكتول از مهمترين مصوبات سفر نخست بوده است.
  حيدريان افزود: اين پروژه تا سال 84 تنها 8/24 درصد پيشرفت فيزيكي داشت كه با تامين اعتبار مورد نياز اكنون داراي 82 درصد پيشرفت فيزيكي است.
  مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گلستان، اتمام مطالعات فاز يك و دو سد نرماب چلچاي، انجام مطالعات پروژه زهكشي اراضي 280 هزار هكتاري و آغاز اين پروژه در سطح 10 هزار هكتار را از جمله اقدامات اين شركت در زمينه اجراي مصوبات سفرعنوان كرد.
  وي افزود: پايان مطالعات طرح علاج بخشي سد وشمگير و آغاز عمليات اجرايي آن در سالجاري از ديگر اقدامات شركت آب منطقه‌اي بوده است و با اجراي اين طرح ظرفيت مخازن افزايش و شبكه آن بهبود مي يابد.
  حيدريان تقويت اعتبار طرح انتقال آب مازاد مازندران به گلستان را از ديگر مصوبات سفر دوم رياست جمهوري عنوان كرد و افزود: پس از اين مصوبه با مديريت شركت مديريت منابع آب ايران و با حضور شركت‌هاي آب منطقه‌اي مازندران و گلستان روند مطالعات اين طرح بهبود يافته است و مطالعه پيش شناخت آن خاتمه يافته و مطالعات مرحله اول طرح آغاز شده است.


مديرعامل شركت ‌آب منطقه‌اي گلستان با اشاره به ديگر مصوبات سفر دولت در ارتباط با سيل، تصريح كرد: مطالعات طرح جامع سيل انجام شده و مولفه هاي طرح براي اجرا آماده مي باشد كه براي اجراي تمامي اجزاي طرح كه بخشهايي از استانهاي سمنان و خراسان شمالي را در بر مي گيرد بالغ بر 150 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و اكنون نيز طرح كنترل سيل اضطراري گرگانرود به عنوان يكي از مولفه هاي اين طرح در حال اجرا مي باشد.
    به گفته وي، تكميل مطالعات سدهاي محمدآباد، شصت‌كلاته، راميان، نارلي آجي‌سو از ديگر مصوبات سفر دوم دولت بوده كه سدهاي شصت كلاته و راميان- سياه‌جوي 85 درصد در مطالعات فاز يك پيشرفت فيزيكي داشته و سد محمد آباد نيز مراحل پاياني مطالعات مرحله اول را مي‌گذراند.
  حيدريان افزود: همچنين سد نارلي- آجي‌سو تاكنون 31 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و تمامي سدهاي فوق‌الذكر با هدف شرب، صنعت و محيط زيست احداث مي شوند و در ايجاد اشتغال مولد و تثبيت جمعيت موجود نيز نقش بسزايي دارند.
  مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گلستان با بيان اينكه سفر سوم رياست جمهوري به گلستان نيز 12 مصوبه براي اين شركت به ارمغان آورده، ‌يادآور شد: آغاز عمليات اجرايي سد محمدآباد به منظور تامين آب شرب شهرستان گرگان مي‌باشد و اين طرح از طرح‌هاي بسيار مهم براي تامين آب شرب شهر گرگان بوده است.
  به گفته وي، شروع عمليات اجرايي سد آقدكش در محدوده شهرستان  آق‌قلا، ايجاد رديف اعتباري براي آبرساني به شهرها و روستاهاي مرزي از ديگر مصوبات است كه نيازمند اعتباري بالغ بر 1300 ميليارد ريال مي‌باشد.
حيدريان با اشاره به خشك و نيمه بياباني بودن حدود40 درصد از اقليم استان گلستان، اين مساله را موجب محدوديت زياد در تامين آب شرب و كشاورزي عنوان كرد و افزود: پتانسيل منابع آبي استان معادل دو ميليارد و 485 ميليون مترمكعب مي‌باشد كه نيمي از آن آب سطحي و نيمي ديگر آن نيز آب زيرزميني مي‌باشد.
  وي تصريح كرد: 87 درصد منابع آب استان به بخش كشاورزي و مابقي در بخش‌هاي شرب، صنعت و گردشگري مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  به گفته وي، اكنون 13 سد كوچك و بزرگ مخزني در استان وجود دارد و400 ميليون مترمكعب از آب‌هاي سطحي استان از طريق اين سدها كنترل و تنظيم مي شود.
  وي افزود: اكنون يك سد در حال احداث و دو سد ديگر آماده اجرا مي‌باشد و همچنين  پنج سد در دست حال مطالعه داريم كه با احداث اين سدها بخش اعظم آب‌هاي استان مهار و تنظيم خواهد شد.


کد خبر: 522
  تاریخ خبر : 10 آبان 1389
 556
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 151
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 11,937
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,695,420
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 54.147.17.95

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :