|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

يادداشت مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان

صنعت آب و همت مضاعف

تردیدی نیست که دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد در دوره نهم و دهم نمونه بارز خدمتگزاری و عدالت محوری است و با ولایت مداری و تکیه بر شعار" ما می توانیم"، خدمات ماندگاری را به  کشور و ملت عزیز انجام داده است که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد تمجید قرار گرفته است.

  با سلام خدمت هم استانی های محترم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران، فرا رسیدن هفته دولت را به همه دولتمردان و خدمتگزاران صدیق مردم در دولت نهم تبریک عرض نموده و برای همه آنان به ویژه ریاست محترم دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد سلامتی و توفیق خدمت صادقانه را از درگاه خداوند متعال مسئلت   می نمایم.

   هفته دولت یادآور خاطره شهدای بزرگوار دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر می باشد که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، زحمات همه کسانی که بی وقفه و دلسوزانه در راه اعتلا و سربلندی کشور عزیزمان ایران تلاش می کنند را ارج می نهیم.
  تردیدی نیست که دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد در دوره نهم و دهم نمونه بارز خدمتگزاری و عدالت محوری است و با ولایت مداری و تکیه بر شعار" ما می توانیم"، خدمات ماندگاری را به  کشور و ملت عزیز انجام داده است که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد تمجید قرار گرفته است.
   شرکت آب منطقه ای گلستان در سالی که مزین به نام "همت مضاعف و کار مضاعف" می باشد با تلاش مجدانه سعی بر آن داشته تا با اجرای طرح های در دست مطالعه و تسریع در روند طرح های در حال اجرا و بهره برداری از آن ها در رشد و شکوفایی استان گامی موثر بردارد.
  این موضوع مرهون عنایت ویژه مسئولان وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب به طرح های بخش آب استان و حمایت همه جانبه استاندار محترم گلستان، معاون محترم عمرانی و مجمع نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی از صنعت آب گلستان می باشد و شایسته تقدیر و سپاسگزاری است. این توجهات و حمایت ها موجب دلگرمی همکاران ما در صنعت آب گلستان گردیده و عزم جدی ایشان را برای ادامه راه بدنبال داشته است.
  پشتکار، همدلی و حمایت های همه دست اندرکاران و مسئولین کشوری و استانی برکات زیادی برای بخش آب استان بهمراه داشته است که بدون شک نتیجه پیگیری‌ها و تلاش عزیزانمان در بخش آب کشور و استان بوده که در اینجا از زحمات این بزرگواران تقدیر می گردد.
  نتایج اقدامات دولت نهم و دهم در بخش آب استان در قالب طرح‌ها و پروژه‌های متعددی می‌باشد که بهره‌برداری هر یک از آن ها برگ زرینی در آلبوم افتخارات دولت و صنعت آب استان خواهد بود.

اهم این اقدامات و پروژه ها بشرح ذیل می باشد:
 سد نرماب چلچای:
   سد نرماب با حجم تنظیمی 175 میلیون مترمکعب یکی از بزرگترین سدهای استان می باشد که عملیات اجرایی آن بزودی با حضور یکی از مسئولین عالی رتبه کشوری آغاز خواهد شد. این سد با اعتباری بالغ بر4000 میلیارد ريال و با هدف تامین آب برای 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تامین آب صنعت و بخشی از آب شرب شهرها و روستاهای شرق استان احداث می شود.
شبکه آبیاری و زهکشی قره سو و زرینگل (کبودوال):
    این شبکه در  پایاب سد قره سو – زرینگل (کبودوال) در شهرستان علی آباد کتول با اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ريال احداث خواهد شد. با اجرای این طرح برای حدود 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، شبکه مدرن آبیاری اجرا می شود. عملیات اجرایی طرح همزمان با دور سوم سفر هیئت محترم دولت به استان گلستان در سالجاری آغاز می شود.
افزایش اعتبار طرح آبرسانی به گرگان:
    جمعيت شهرستان گرگان بعنوان مرکز استان در طی سال های اخیر رشد زیادی داشته و این امر موجب شده تا منابع تامین آب شرب موجود پاسخگوی نیاز آب شرب این شهرستان نباشد و از طرفی نیز در حال حاضر آب شرب این شهر از منابعي تامین مي‌شود كه در نزدیکی شهرستان گرگان واقع است و برای تامین کمبود آب شرب باید از فواصل دورتری آب را به این شهر منتقل نمود و این امر هزینه های اجرای طرح تامین آب شرب را زیاد و زمان اجرای طرح را نیز طولانی می نماید. برای رفع مشکل و تقویت اعتبار این طرح، با تلاش و پیگیری زیاد و همراهی سایر مسئولین، اعتبار طرح در سال های اخیر نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته و بر این اساس اعتبارات تامين آب شرب شهرستان گرگان در پنج سال گذشته هشت برابر شده و اعتبار اختصاصی به این طرح از 10 میلیارد ریال در سال 84 به 120 میلیارد ریال در سال 89 افزایش يافته است. علاوه بر اين در سال هاي 87  بالغ بر 80 ميليارد ريال و در سال 88 يكصد ميليارد ريال به اين طرح مهم اختصاص يافته است.
با استفاده از این اعتبارات طرح های اضطراری آبرسانی به شهر گرگان و آبرسانی از میدان سیاهتلو به بهره برداری رسیدند و در سالجاری نیز علاوه بر بهره برداری از بخشي از میدان تامین آب تقی آباد- والش آباد، آبرسانی از میدان فاضل آباد نیز آغاز خواهد شد. مع الوصف برای حل مشکل کمبود آب شرب شهر گرگان و سایر مناطق استان از طریق استفاده از آب های سطحی داخل و خارج استان برنامه ریزی شده که مطالعات این طرح انجام گردیده است و بنا به ضرورت نیاز تلاش می شود تا با جذب اعتبار مناسب در سال های اخیر عملیات اجرایی این طرح نیز آغاز شود.
   مهندسی رودخانه:
   لايروبي و ساماندهي 92 كيلومتر از رودخانه هاي استان در يك سال گذشته نیز یکی دیگر از فعالیت های این شرکت بوده که در راستای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل مي باشد. براي اجراي اين پروژه چهار ميليارد و 437 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده است.
    سد کبودوال:
   پيشرفت 78 درصدي سد كبودوال از ديگر  دستاوردهاي دولت مي باشد، كه تاكنون براي اجراي اين پروژه مهم 280 ميليارد ريال هزينه شده است.  با اتمام سد و شبکه آبیاری و زهکشی زرینگل بیش از 12 هزار هکتار از اراضی استان سیر آب شده و اراضي منطقه از كم آبي نجات مي يابد. جمع‌آوری و تنظیم سالانه 51 میلیون متر مکعب جریان‌های رودخانه‌های زرینگل و کبودوال برای توسعه و بهبود کشاورزی از اهداف اجرای این طرح است.  اميدواريم با اختصاص اعتبار مورد نياز، اين سد تا نيمه دوم سال 90 آماده بهره برداري شود.
    علاوه بر ده ها پروژه در دست مطالعه و اجراي شركت آب منطقه اي گلستان، همزمان با هفته دولت 34 پروژه شركت ‌آب منطقه‌اي گلستان به بهره‌برداري مي رسد. براي اجراي اين پروژه ها 43 ميليارد و 614 ميليون ريال هزينه شده است. همچنين براي احداث و بهره برداري از اين طرح‌ها حدود يك هزار نفر ماه اشتغال در زمان اجرا ايجاد شده است. اين پروژه‌ها شامل پنج پروژه مهندسي رودخانه، 21 پروژه بهبود بهره برداري از منابع آب و يك پروژه تامين آب کشاورزی و هفت پروژه مطالعه و سنجش منابع آب مي باشد.
   همكاران ما در شركت آب منطقه اي گلستان با پيروي از اوامر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي و تأسي از منش رييس جمهور مكتبي و مردمي، خدمت بدون منت به مردم و تلاش همه جانبه در جهت وظايف محوله را وظيفه خويش مي داند و در اين مسير از هيچ كوششي دريغ نمي ورزد.


کد خبر: 485
  تاریخ خبر : 14 شهریور 1389
 753
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 99
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 2,672
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,686,155
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 52.54.111.228

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :