|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در سي سال پس از انقلاب اسلامي

  6 سد بزرگ، 8 سد کوتاه، 300 آب بندان و 3800 سازه آبي در گلستان احداث شد  

  مدير عامل شركت آب منطقه اي گلستان گفت: در سي سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار نظام جمهوري اسلامي  6 سد بزرگ، 8 سد کوتاه، 300 آب بندان و 3800 سازه آبي در گلستان احداث شده است.    

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سی سال پساز پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی 6 سد بزرگ، 8 سد کوتاه، 300آب بندان و 3800 سازه آبی در گلستان احداث شده است.
به گزارش روابط عمومیشرکت آب منطقه ای گلستان ، مهندس "نادعلی حاجیلری" با اشاره به خدمات گسترده نظاماسلامی به مردم در بخش آب ، تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها سد وشمگیر در گلستاناحداث شده در حالیکه پس از انقلاب 12 سد با ظرفیت 395 میلیون متر مکعب ساخته شدهاست.
به گفته وی ، علاوه بر این اکنون سه سد در دست اجرا و احداث شش سد نیز دردست مطالعه می باشد.
وی اجرای طرحهای آبی کوچک را از دیگیر دستاوردهای نظاماسلامی برشمرد و یادآور شد: در طول این مدت 300 قطعه آب بندان و سد کوچک با قریب به 25 ایستگاه پمپاژ آب و 300 میلیون متر مکعب حجم آب قابل تنظیم احداث شده است
ویبا اشاره به تامین آب شرب همه شهرهای استان در دوران انقلاب اسلامی گفت: بعد ازانقلاب آب شرب کلیه شهرستان‌ها با پوشش بیش از 99 درصد تأمین شده است و تعدادروستاهای دارای آب شرب از151روستا قبل ازانقلاب به بیش از750 روستا رسیده است.
حاجیلری خاطرنشان کرد: اکثر شهرهای استان قبل از انقلاب از آب مناسبی برخوردارنبوده و با پیروزی انقلاب ، به تامین آب شرب شهری و روستایی توجه شده است .
وییادآور شد: با تاسیس استان گلستان در سال 77 روند آبرسانی به شهرها شتاب بیشتریگرفت و بالغ بر 80 هزار مترمکعب مخزن ، 220 کیلومتر خط انتقال ، 80 حلقه چاه ازجمله دو چاه فلمن نیز احداث شده است .
مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه ای گلستان بابیان اینکه در سی سال گذشته در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی انجام شده است ،تصریح کرد: در این مدت با مطالعه و اجرای هفت طرح تغذیه مصنوعی ، سفره های آبزیرزمینی میادین تامین آب شرب استان سالانه حدود هفت میلیون مترمکعب تغذیه صورتگرفته است که قبل از سال 57 ، چنین برنامه ای در استان انجام نشده بود.
حاجیلریخاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استان به استفاده از منابع آب زیرزمینی در توسعهاراضی کشاورزی و تامین آب شرب و صنعت ، روند استفاده از آبهای زیرزمینی افزایشیافته به گونه ای که مقدار آب زیرزمینی استحصالی از 690 میلیون مترمکعب در سال 57به یک هزار و 177 میلیون مترمکعب در سال 87 رسیده است .
وی با اشاره به اهماقدامات مدیریت منابع آب زیرزمینی در 30 سال گذشته ، گفت: ممنوعیت توسعه بهرهبرداری از آبهای زیرزمینی هشت منطقه برای تامین آب شرب شهرها به وسعت 610 کیلومترمربع ، اجرای طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی از سال 84 از طریق راه اندازی گروههایگشت و بازرسی جهت جلوگیری از حفاری های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاههای مجاز وجلوگیری از فعالیت دستگاههای غیرمجاز از جمله این اقدامات است
به گفته وی ،مشاوره و راهنمایی متقاضیان در زمینه حفر و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی ،تخصیص و مدیریت منابع آب زیرزمینی بالغ بر 340 میلیون مترمکعب و آگاهی رسانی درخصوص حفاظت آبهای زیرزمینی از طریق برگزاری سمینارها و برنامه های صدا و سیما ازدیگر اقدامات این بخش است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای مهندسی رودخانههای استان ، افزود: با توجه به تعداد رودخانه ها ، قبل از سال 1357 اعتبار مطالعاتیو اجرایی قابل توجهی به رودخانه ها اختصاص داده نشده بود ، ولی در سی سال گذشتهبرنامه های گسترده ای در زمینه های مطالعه برای پهنه بندی ، ساماندهی و تعیین اصولیحریم و بستر و نیز هدایت سیلاب در اکثر رودخانه ها در دست مطالعه و اجرا می باشد
حاجیلری خاطرنشان کرد: در این مدت 260 کیلومتر ساماندهی و لایروبی رودخانه ها، 510 کیلومتر مطالعه برای تعیین سیلاب و حریم بستر انجام شده است.
به گفته وی ،اجرای 288 کیلومتر لایروبی انهار و چهار هزار و 407 متر دیواره حفاظتی رودخانه هادر استان گلستان انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین باتمجید از خدمات انقلاب اسلامی گفت: اقدامات نظام اسلامی در بخش آب استان در طول 30سال گذشته با هیج دوره ای قابل مقایسه نیست.
به گفته وی ، انقلاب اسلامی باتزریق روحیه امید و خودباوری به جامعه ، موجب توسعه در همه بخشها به ویژه صنعت آبکشور شده است.
وی با بیان اینکه خوداتکایی و تکیه بر دانش و توان نیروهای داخلیاز جمله دستاوردها بزرگ انقلاب اسلامی بوده ، یادآور شد: در دوران قبل از انقلابکلیه طرحهای بخش آب استان در همه مراحل مطالعاتی و اجرایی به شرکتهای خارجی واگذارمی شد در حالیکه اکنون با تکیه بر توان متخصصان ایرانی انجام می شود.
کد خبر: 48
  تاریخ خبر : 21 اسفند 1387
 1201
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 112
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 3,326
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,686,809
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 3.237.51.235

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :