|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

کارگاه آموزشی مدیریت بحران سیلاب در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت بحران سیلاب استان، با حضور اعضای کارگروه امور تخصصی سیل، مخاطرات دریایی و آب و برق و فاضلاب و نمایندگانی از ارگان های مرتبط و دبیران مدیریت بحران فرمانداری ها به همت شرکت آب منطقه ای گلستان با همکاری مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کارگاه آموزشی مدیریت بحران سیلاب استان، با حضور اعضای کارگروه امور تخصصی سیل، مخاطرات دریایی و آب و برق و فاضلاب و نمایندگانی از ارگان های مرتبط و دبیران مدیریت بحران فرمانداری ها به همت شرکت آب منطقه ای گلستان با همکاری مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان در این جلسه گفت: هدف این کارگاه در راستای اجرای برنامه های هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی بوده است که  در این هفته در استان برنامه های متعددی در حال اجراست.
دکتر مجتبی جمالی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی، اولین برنامه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان بوده که در آن مباحث مختلف آموزشی و هم اندیشی از سوی استاد و مدرس دانشگاه گلستان در حوزه مخاطرات سیلاب مطرح شد و در ادامه جمع بندی و تصمیماتی در رابطه با طرح جامع مطالعات سیل و همچنین پیشنهاد برگزاری جلسه اختصاصی مدیریت سیلاب شهری به حضور شهرداران استان مطرح گردید.
دکتر جمالی بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی در خصوص بحران آب، عدم سازگاری انسان با طبیعت است. یعنی سیستم انسانی در مواجهه با سیستم طبیعی،  تقابلات و تعارضاتی دارد که موجب این موضوع می شود.در حوزه مدیریت بحران در کلان، بر اساس نظرات کارشناسی و مدیریتی باید تمرکز و توجه خود را روی موضوع مردم و موضوع پیشگیری و آمادگی جامعه مخاطب بگذاریم.
وی افزود: ریشه بسیاری از موضوعات را عدم آگاهی جامعه مخاطب در هر حوزه از بحران می دانم و اگر جامعه در موضوع بحران توجیه شود مخالفت و تعارضات با طبیعت کمتر می شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان در ادامه بیان کرد: ایرادی که در برخی حوزه های کاری وجود دارد، این است که کارهای پراکنده و تداخلات کاری وجود دارد و مطالعات یکپارچه کم است ضمن اینکه  اقدامات هم باید یکپارچه باشد. در حوزه مطالعات سیل  نیز باید بیشتر از گذشته به سمت مطالعات یکپارچه و جامع برویم.
قابل ذکر است استاندار محترم گلستان در جلسه شورای مدیریت بحران استان  در روز 27/9/97 از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت سیلاب تقدیر و تشکر نمود.
مهندس حسینی مشاور مدیر عامل آب منطقه ای گلستان به نمایندگی از سوی مدیر عامل محترم شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه گفت: از اواخر دهه 80 کارگروه تخصصی سیل ، مخاطرات دریایی وآب و فاضلاب با شکل جدید خود کار خود را آغاز کرد که  حدود 30 دستگاه اجرایی در آن عضو هستند و مسائل مختلفی در آن بحث و بررسی شده است.

وی افزود: برنامه جامع مدیریت سیل استان در 5 مولفه تدوین شد و در سال 85 به تصویب کارگروه سیل رسید و بعد از آن هم به تصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران رسید. در حقیقت دربخش مولفه عرصه ها و حوضه ها، کنترل فیزیکی سیل، آمادگی در برابر سیلاب، مدیریت سیلاب دشت، مولفه مدیریت بحران و مقابله با سیل تدوین و زمان بندی شد و برآورد هزینه انجام و با فراز و نشیب هایی انجام شد. در بحث سیلاب شهری، نجات خلیج گرگان، جانمایی وتکمیل  ایستگاه هایآب و هواشناسی نیز کارگروه سیل قوی وارد شد.
پیشنهاد یک مرکز مطالعات و تحقیقات سیل در استان گلستان
مهندس حسینی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد می شود ، در استان گلستان که استان سیل خیزی است و دستگاه های مختلف در این زمینه اثر گذار هستند، وارد عمل شده و یک مرکز مطالعات و تحقیقات سیل در استان دایر شود که فواید زیادی دارد. همچنین در سال 85 قراری در کارگروه و شورای هماهنگی مدیریت بحران گذاشته شد که هر طرحی که در قالب برنامه جامع مدیریت سیل استان است از کارگروه سیل نیز نظرخواهی شود.که این اقدام منجر به تقویت کارگروه سیل می شود و می تواند در کاهش خسارات سیل نیز موثر باشد.
گفتنی است در ادامه، کارگاه آموزشی مدیریت بحران و سیلاب توسط دکتر لشکر بلوکی استاد دانشگاه گلستان ارائه شد و مهندس حمزه دوست از پژوهشگران شرکت مدیریت منابع آب ایران گزارشی با عنوان " هشدار تغییرات سطح آب رودخانه ها و بارش در هنگام سیلاب به کمک قانون شناوری ارشمیدس" ارائه نمود.

 

کد خبر: 2297
  تاریخ خبر : 9 دی 1397
 روابط عمومی
 670
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 81
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 5,606
  • بازدید دیروز : 36,305
  • کل بازدید : 23,344,825
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 10:35:50
  • شناسه IP شما : 18.191.135.224

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :