|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه هم اندیشی با پیمانکاران و مشاوران استانی صنعت آب گلستان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

جلسه هم اندیشی با پیمانکاران و مشاوران استانی صنعت آب گلستان با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای و پیمانکاران و مشاوران استان در سالن کوثر شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیرعامل این شرکت در ابتدای جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اظهارکرد: کل آبهای تجدید پذیر استان 2میلیارد و 485 میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و  250میلیون متر مکعب آن آبهای زیرزمینی و مابقی آبهای سطحی است که 72 درصد آبهای سطحی استان با احداث سد های بزرگ و کوچک، آب بندان و سدهای انحرافی و غیره در حال بهره برداری است.
مهندس علی نظری اظهار کرد: در کشور ما حدود 86 درصد آب تجدید پذیر استفاده می شود، در استان ما استفاده از آبهای تجدید پذیر 84 درصد است که می بایست کاهش یابد. همچنین 87 درصد آب استان در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش شرب و 3 درصد نیز در بخش صنعت مصرف می شود.
وی با بیان این که حدود 97 درصد منابع آب زیرزمینی استان و72 درصد آب سطحی استان مصرف می شود، افزود: فاصله بین عرضه و مصرف زیاد شده است و بحث تخصیص مطرح است و در حال حاضر می بایست مدیریت عرضه و مصرف را همزمان داشته باشیم.
مهندس نظری با بیان این که مشاوران و پیمانکاران خط مقدم جبهه سازندگی در کشور و استان هستند، گفت: در استان سه سد در دست مطالعه و سه سد در دست اجرا داریم. همچنین مطالعات زهکشی اراضی اولویت دار شمال استان نیز در حال اجراست.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که در پروژه ها می بایست مطالعات اجتماعی نیز رعایت شود،گفت: کار ما برای مردم است و ما نمی توانیم قیم مابانه کارها را دنبال نماییم.
مهندس نظری افزود: ساخت سدهای بزرگ مثل نرماب، زهکشی اراضی اولویت دار در سطح 52 هزار هکتار، اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سدها، اخذ وام از بانک توسعه اسلامی برای شبکه قره سو زرین گل، آبرسانی به شهرهای استان و پروژه های مهندسی رودخانه از جمله مهم ترین طرح های شرکت است.
وی با بیان این که سه عامل مشاور، پیمانکار و کارفرما در کنار هم می توانند به نتیجه برسند، گفت: ما همه ید واحد هستیم وتنها فعالیت ها تقسیم بندی شده است که اگر هر کدام نقش خود را به درستی ایفا نمایند و مطالعه، اجرا و پشتیبانی به طور صحیح انجام شود، در طرح ها می توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.
مدیر عامل شرکت در ادامه، اجرای صحیح پروژه ها، به موقع عمل کردن در پروژه ها، اقتصادی عمل کردن ، استفاده از روش های نوین کاری و علم روز و تقویت نیروهای پیمانکاری در استان را از جمله مطالبات شرکت آّب منطقه ای استان از پیمانکاران و مشاوران عنوان نمود.
مهندس نظری در بخش دیگری از سخنان خود، انجام مطالعات امکان سنجی، طراحی اصولی در پروژه ها، نظارت صحیح بر روند اجرای طرح ها، به روز بودن دانش مشاورین را از دیگر مطالبات شرکت آب منطقه ای استان از جامعه مشاورین و پیمانکاران عنوان نمود.

وی بیان کرد: در سال 93 حدود 53 درصد از پروژه های شرکت در اختیار پیمانکاران استانی بود که این رقم در سال 94 حدود 92 درصد و در سال 95 نیز حدود 91 درصد پروژه ها به عوامل پیمانکار و مشاورین استانی ارجاع شده است که آمار مناسبی است.
در ادامه معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان با بیان این که مقرر شده است تمامی دستگاه های اجرایی جلسات هم اندیشی با مشاورین و پیمانکاران برگزار نمایند،گفت: استفاده از ظرفیت استانی مشاورین و پیمانکاران در دستور کار ما قرار دارد و این مباحث باعث افزایش بهره وری و انتقال تجارب می شود.
مهندس داود گیلک افزود: مقایسه اعتبارات عمرانی استان طی سال های گذشته نشان می دهد اعتبارات عمرانی از 50 و 60 درصد طی سال های گذشته به 12 درصد رسیده است و باید انتظارات خود را در بحث اعتبارات دولتی کاهش دهیم.
مهندس گیلک تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور ، پیمانکاران نیز می بایست خود را تجهیز نموده و با شرایط موجود تطبیق دهند و به سمت مباحث سرمایه گذاری و بالا بردن توان علمی و فنی خود گام بردارند.
در ادامه جلسه مهندس عرب عامری نماینده صنف مشاوران استان با بیان این که ظرفیت پیمانکاران بومی ما کاملا مشخص است، گفت: می بایست از ظرفیت پیمانکاران بزرگ در کنار پیمانکاران بومی استفاده کنیم و شراط پیمانکاران استانی زمانی بهتر می شود که ابزار، تجهیزات و زیرساخت ها فراهم باشد.
مهندس بهرامعلی نژاد دبیر صنف پیمانکاران استان نیز در این جلسه گفت: 247 شرکت رتبه 5، 24 شرکت رتبه 4 و یک شرکت رتبه 2 در استان فعال است که باید تلاش کنیم رتبه و توان فنی شرکت های پیمانکای استان را افزایش دهیم.
وی افزود: نشست با نهادهای اجرایی و نظارتی استان برای حل مشکلات پیمانکاران، پیگیری مطالبات پیمانکاران به صورت اختصاصی در دستگاه ها، تسهیل در روند بروکراسی شرکت و کوچک کردن پروژههای بزرگ و استفاده از ظرفیت پیمانکاران استانی می تواند بخشی از مشکلات جامعه پیمانکاری را مرتفع نماید.
گفتنی است در ادامه چند نفر از مشاوران و پیمانکاران به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

 

 

کد خبر: 2054
  تاریخ خبر : 15 آبان 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 15 آبان 1396
 روابط عمومی
 719
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 121
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 18,747
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,702,230
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 44.222.196.236

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :