|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بين 30 شركت آب منطقه اي كشور

 رتبه پنجم آب منطقه اي گلستان در بخش پژوهش و تحقيقات

دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي گلستان گفت: اين شركت در بين 30 شركت آب منطقه اي كشور حائز رتبه پنجم در بخش پژوهش و تحقيقات شده است.

دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي گلستان گفت: اين شركت در بين 30 شركت آب منطقه اي كشور حائز رتبه پنجم در بخش پژوهش و تحقيقات شده است.
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي گلستان ، مهندس "سيد محمد علي مصطفوي" افزود: همچنين اين شركت در بين 15 شركت تازه تاسيس آب منطقه اي رتبه نخست را كسب كرده است.
به گفته وي ، كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي گلستان در يك سال گذشته شش پله صعود كرده و از جايگاه يازدهم به رتبه پنجم رسيده است.
 وي ارتباط منسجم و علمي با پژوهشگران و اعضاي هيات علمي دانشگاهها ، افزايش بودجه پژوهشي ، عقد قرارداد با مراكز علمي و پژوهشي و تاكيد بر كاربردي شدن تحقيقات در شركت‌ آب منطقه اي گلستان را ازجمله دلايل كسب رتبه برتر در اين بخش دانست.
وي تدابير و حمايتهاي ويژه مهندس حاجيلري مدير عامل شركت آب منطقه اي گلستان و رييس كميته تحقيقات اين شركت را در كسب اين موفقيت بسيار موثر خواند.
دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي گلستان با اشاره به اهميت بخش تحقيقات و پژوهش در تصميم گيري مسئولان ، تصريح كرد:امروزه پژوهش و تحقیق از ضرورت‌های جدی مدیریت کارا و روزآمد است و هر سازمانی که بیشتر به این بخش بها دهد در دست یابی به اهداف سازمانی موفق‌تر می باشد.
به گفته وي ، شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به این بخش نموده و تاکنون ده‌ها طرح تحقیقاتی را نیز با همکاری محققان و استادان دانشگاه انجام داده است.
  وي افزایش روحیه علمی و خلاقیت پژوهشی کارشناسان، کاهش تمرکز گرایی در تحقیقات کاربردی آب، نهادینه شدن فرهنگ تحقیق، تقویت ارتباط بین مراکز علمی و تحقیقاتی و دستگاه های اجرایی و همچنین برآورده شدن نیازهای علمی اجرایی در برخی طرح ها از جمله اهداف شکل گیری این کمیته در شرکت آب منطقه ای گلستان برشمرد.
  مصطفوي خاطرنشان كرد: از اینرو به منظور علمی شدن اهداف کمیته تحقیقات در سال 85 تفاهمنامه ای با دانشگاه علم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان امضا شده که بر اساس آن طرفین در زمینه برگزاری نشست‌های علمی مشترک، برگزاری سمینارها، کارگاه ها، اجرای برنامه های آموزشی مشترک، تبادل اطلاعات، اسناد و مدارک علمی و پیشنهاد و اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی و اجرایی توافق کردند.
  وي افزود: همچنین همکاری دوجانبه در راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مرتبط با موضوعات و ماموریت های کارهای مربوطه و بهره گیری از مشارکت سایر دستگاه‌های کشورهای توانمند و صاحب فناوری از دیگر موضوعات این تفاهم بوده است.
  وي با اشاره به شرح وظایفی اين كميته يادآور شد: برنامه ریزی و مدیریت علمی در جهت تولید و تعمیق دانش و فن آوری صنعت آب در راستای یک نظام پویای پژوهشی و پیشنهاد بهره برداری بهینه از منابع و امکانات موجود مناطق از جمله آن است.
  به گفته وي ، فراهم نمودن امکانات لازم در راستای ارتقای سطح علمی کارشناسان و پژوهشگران صنعت آب، شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی موجود مناطق و معرفی و ترویج دستاوردهای جدید علمی در منطقه با برگزاری سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و یا مشارکت با سایر ارگان‌ها از دیگر وظایفی است که به عهده این کمیته گذاشته شده است.
دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي گلستان همچنين از امضاي 12 توافقنامه پژوهش کاربردی در زمینه منابع آب استان با محققان دانشگاه علوم کشاورزی گلستان خبر داد و افزود: براي اجراي اين پروژه هاي تحقيقاتيیک میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
  به گفته وي ، استادان پژوهشگر این دانشگاه در حال تهیه این پژوهش‌ها هستند كه هفت پروژه پژوهش کاربردی شرکت آب منطقه‌ای گلستان در سال 86 و پنج پروژه نیز در سال 87 آغاز شده است.
  وی با تاکید بر کاربردی بودن این پژوهش‌ها تصریح کرد: بررسی وضعیت بارش استان، بررسی اثرات اقتصادی برداشت بی‌رویه شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه، بهینه سازی بهره‌برداری از تالاب‌ها و دریاچه‌های حوزه آبریز اترک و بررسی عمر مفید چاه‌های عمیق استان از جمله موضوعات این پژوهش‌ها می باشد.
مصطفوي با مهم ارزیابی کردن تعامل بین دانشگاه‌ها و مسئولان بخش آب استان گفت: افزایش ارتباط بین نخبگان علمی و پژوهشگران با شرکت آب منطقه‌ای از راهبردهای سازمانی این شرکت است.
  وي تصریح کرد: بخش آب استان به منظور بهره‌گیری از توان علمی محققان و استادان دانشگاه‌های استان در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تعامل خوبی با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان تعریف کرده است.

 

کد خبر: 20
  تاریخ خبر : 14 بهمن 1387
 699
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 90
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 26,776
  • بازدید دیروز : 40,575
  • کل بازدید : 23,406,570
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 11:04:30
  • شناسه IP شما : 3.128.203.143

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :