|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گلستان برگزار شد

با حضور دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان وسایر اعضاء دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در دفتر استاندار گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این استان، اظهار داشت: برای ایجاد باور عمومی درمردم نسبت به بحران آب باید از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله رسانه های گروهی، مبلغان و معتمدین استفاده شود.
دکتر صادقلو با تاکید برضرورت تدوین برنامه های کوتاه  مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دستگاه های عضو شورای حفاظت منابع آب استان برای مدیریت مصرف آب و کاهش پیامدهای ناشی از بحران کمبود آب، افزود: اقدامات دستگاه ها برای فرهنگ سازی در این حوزه باید بصورت مستمر و در قالب یک برنامه بلند مدت باشد.
استاندار گلستان  با تاکید بر انجام توام اقدامات ایجابی و سلبی در برخورد با تخلف در حوزه آب به ویژه دارندگان چاههای غیرمجاز و نیز کشت کنندگان محصولات با مصرف آب بیش از پروانه بهره برداری بویژه شالی اضافه کرد: تدوین یک راهبرد مشخص برای رعایت الگوی کشت در گلستان ضروریست که باید از سوی متولیان به جدیت پیگیری شود.
وی، ضرورت مهندسی آبهای غیرمتعارف، انجام مطالعه احداث طرح های تغذیه های مصنوعی برای تقویت سفره های زیر زمینی، پیگیری طرح انتقال آب از استان مجاور به گلستان و تشکیل کارگروه های تخصصی شورای حفاظت از منابع آب را از دیگر موضوعات مورد نیاز برای مدیریت مصرف آب و کاهش پیامدهای بحران آب در این استان دانست و بر اجرایی کردن آن تاکید کرد.
استاندار گلستان هم چنین بااشاره به فلسفه تشکیل شورای حفاظت از منابع آب درسطح ملی، استانی و شهرستان ها، گفت: در این شورا دستگاه های عضو علاوه بر انجام وظایف ذاتی باید مسائلی را که نیاز به مشارکت و پشتیبانی دیگر اعضا دارد، مطرح تا پیگیری و منجر به رفع مشکل شود.
دکتر صادقلو افزود: هریک از دستگاه های متولی حوزه آب و یا دستگاه های مرتبط با این حوزه باید براساس شرح وظایف محوله سازمانی و نیز براساس اسناد بالادستی نسبت به انجام صحیح امورات محوله اقدام نمایند .
همچنین مهندس علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ابتدای این جلسه به بیان آخرین وضعیت منابع آبی استان پرداخت و خاطرنشان کرد:میزان بارندگی ها تا پایان خرداد نسبت به دوره مشابه دراز مدت بیش از 19 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 11 در صد کاهش داشته و هم اکنون کل آب ذخیره شده پشت سدهای گلستان بیش از 56 میلیون مترمکعب بوده که 36 درصدنسبت به سال قبل کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در شرایط نرمال حجم آب زیر زمینی استان معادل یک میلیارد و دویست پنجاه میلیون متر مکعب می باشد ولی با خشکسالی اتفاق افتاده و کاهش میزان بارندگی طی سال آبی جاری این عدد به 980 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
وی کاهش بارندگی و وقوع خشکسالی های متوالی،کاهش آورد رودخانه ها،کاهش  ذخیره سفره های آب زیر زمینی، تغییر اقلیم و پراکنش نامناسب مکانی و زمانی در سطح استان را از جمله چالش های پیش روی منابع آب استان نام برد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه با اشاره به برنامه ها و راهکار های پیش رو جهت مقابله با بحران آب،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه  آب بین آحاد جامعه با گفتمان ساده و آمدن مردم پای کار، انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از فعالیت دستگاه های حفاری غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های بیش مصرف،  برقی کردن چاه های دیزلی و نصب کنتور های هوشمند، هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی،انتظامی و قضایی جهت برخورد با متخلفین بخش آب،مطالعه و اجرای طرح های تغذیه مصنوعی و طرح های آبخیز داری، اجرایی کردن الگوی کشت مصوب،تعیین تکلیف چاه های  فاقد پروانه ، بازیافت آب و استفاده از پساب ها، ایجاد شعب ویژه آب در دادگاه ها، حفاظت کیفی منابع آب و  اجرای برنامه عملیاتی طرح احیاء و تعادل بخشی آب زیر زمینی را از جمله این راهکارها نام برد.
گفتنی است در این جلسه هریک از اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خویش در رابطه با بحران کم آبی و راه های مقابله با آن پرداختند.

 

کد خبر: 1520
  تاریخ خبر : 15 تیر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 15 تیر 1394
 روابط عمومی
 1299
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 95
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 16,607
  • بازدید دیروز : 25,696
  • کل بازدید : 23,549,812
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 10:43:30
  • شناسه IP شما : 3.16.70.101

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :