|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گلستان معرفی شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گلستان امروز سه شنبه دوازدهم خردادماه طی مراسمی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان گلستان در مراسمی که با حضور دکتر صادقلواستاندار گلستان، مهندس حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران صنعت آب وبرق و مدیران کل و معاونین دستگاه های اجرایی استان گلستان در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد مهندس علی نظری به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان معرفی شد و از زحمات مهندس ایرج حیدریان  مدیرعامل سابق این شرکت قدر دانی بعمل آمد.
استاندار گلستان در آیین معارفه گفت: مدیریت منابع آب در توسعه استان نقش برجسته ای دارد و اگر چنانچه کوتاهی در این مدیریت صورت گیرد آینده ی توسعه استان زیر سوال می رود.
دکتر حسن صادقلو تصریح کرد: آب مسئله و چالش امروز جهان است و مهمتر از منابع آبی مدیریت آب و منابع آبی است و برای استان کم آبی همچون گلستان این مسئله از اهمیت بالایی بر خوردار است.
وی افزود: گلستان بودن نام این استان ما را برای دفاع از محرومیت های استان با مشکل مواجه کرده و کمتر کسی باور می کند که سرانه آب این استان از میانگین کشوری کمتر است و زمین های شمالی استان در حال تبدیل شدن به بیابان هستند.
دکتر صادقلو  با تشریح وضعیت زمین های شمالی استان ،خاطر نشان کرد: باید زهکشی عراضی شمالی استان هر چه زودتر آغاز شود چرا که آن مناطق به دلیل همجواری با بیابان قره قوم کشور ترکمنستان شدیداً استعداد بیابانی شدن را دارد.
وی با اشاره به وقوع 110 سیل در 30 سال گذشته استان، یادآور شد: اگر چه همه می دانند مسئله ای همچون سیل بحران مکرر این استان است و حتی طرح های مطالعاتی و جامع آن نیز در این استان تهیه شده اما مشخص نیست که چرا گلستان در این موضوع کمرنگ دیده می شود.
استاندار گلستان با تاکید بر سد سازی به عنوان یک واقعیت گریز ناپذیر در گلستان، گفت: باید تمامی سدهایی که در حال اجراست به پایان برسد و همچنین سد هایی که در مرحله مطالعه قرار دارند ، کارشان با جدیت پیگیری شود.
دکتر صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود روح مسولیت را روح تغییر و گذار دانست و افزود: روح مسولیت بسیار گذرنده است تا جایی که ممکن است این گذر را احساس نکنیم اما در دوران کوتاه هر مسولیتی باید تلاش کنیم که منشا اثرات خیر باشیم.
همچنین مهندس حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت:کاهش بارندگی در کشور 20 درصد بوده در حالیکه این رقم در گلستان به 23 در صد در سال گذشته رسیده است و این استان به شدت تحت تنش آبی قرار دارد.
مهندس محمد حاج رسولیها با بیان اینکه بارندگی یکی از شاخص های تنش آبی است، یادآور شد: گلستان یکی از چهار استان بحرانی کشور در سال آبی 94 است و توجه به آن از اولویت های وزارت نیروست.
وی با اشاره به پروژهای آبی در حال اجرای استان گفت: در سال جاری رقم 20 میلیارد تومان به پروژه ی عظیم سد نرماب اختصاص یافته و بر این باوریم که با تسریع در ساخت این پروژه مشکل آب قریب به 30 درصد ساکنان استان گلستان حل خواهد شد.
مهندس حاج رسولیها  با بیان این که شرایط کنونی می طلبد که با دقت بیشتری فعالیت شود به برنامه وزارت نیرو در این بخش اشاره کرد و گفت: برنامه های مدونی برای برنامه پنجم و ششم و سه برنامه دیگر تدوین و 6 محور در این برنامه ها مد نظر است.
در ادامه مهندس ایرج حیدریان  گزارش مبسوطی از عملکرد خود در شرکت آب منطقه ای  استان گلستان برای حاضرین ارائه کرد و  با اشاره به تلاش کارکنان این شرکت  اظهار داشت: کسب کلیه افتخارات بدست آمده طی این مدت مرهون زحمات و تلاشهای  بی دریغ کلیه کارکنان این شرکت بوده است.
در ادامه این مراسم مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گلستان نیز بر انجام فعالیت های سازمانی مبتنی بر وظایف محوله تاکید نمود.
 مهندس علی نظری افزود: محدودیت منابع آب برای همه واضح و روشن است و استحصال غیر استاندارد آب از منابع زیر زمینی سبب می‌شود تا در این بخش با مشکل جدی روبرو باشیم.
مدیر عامل جدید  شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: رشد جمعیت، توسعه بخش‌های مختلف، محدودیت منابع مالی، نگرش سنتی به آب و تغییر اقلیم سبب شده تا تقاضای آب بیشتر شود.
وی به کاهش شدید آب در استان گلستان اشاره کرد و گفت: سیستم های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و برنامه‌های عملیاتی داریم تا منابع مرزی را مهار کنیم.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت که کارهای سازه‌ای به تنهایی پاسخگوی نیاز آبی استان نیست و این نوع از کارها شرط لازم هستند اما شرط کافی نیستند و باید به سمت مدیریت مصرف آب برویم.
مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: باید فرهنگ‌سازی کرده و آموزش‌های همگانی داشته باشیم تا ارزش حیاتی و اقتصادی آب را تبیین کنیم و مشارکت سازنده مردم را داشته باشیم.
نظری اظهار کرد: تشکل آب باید زمینه‌سازی شود تا مردم در آب‌رسانی و مسائل آن سهیم باشند، اگر می‌خواهیم کار سازه‌ای و غیر سازه‌ای انجام دهیم نیاز به منابع انسانی داریم که در استان گلستان وجود دارد.
گفتنی است مهندس علی نظری از اعضا هئیت مدیره شرکت آب منطقه ای گلستان بوده که پیش از این سمت مشاور مدیر عامل این شرکت و سوابق مدیریتی همچون مدیر عاملی شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان را به همراه دارد.
لازم به ذکر است  مهندس ایرج حیدریان  به مدت 5 سال عهده دار سمت مدیرعاملی در شرکت آب منطقه ای  گلستان بود.

 

 

 

 

 

کد خبر: 1508
  تاریخ خبر : 13 خرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 16 خرداد 1394
 روابط عمومی
 2201
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 74
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 3,342
  • بازدید دیروز : 40,575
  • کل بازدید : 23,383,136
  • آخرین به روزرسانی : 31 فروردین 1403 12:06:50
  • شناسه IP شما : 3.145.156.250

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :