|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با هفته صرفه جويي در مصرف آب

همايش "آب، محيط زيست و سلامت جامعه" برگزار شد

  همزمان با هفته صرفه جويي در مصرف آب، همايش "آب، محيط زيست و سلامت جامعه" در سالن آمفي تئاتر اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان برگزار شد.

 
  همزمان با هفته صرفه جويي در مصرف آب، همايش "آب، محيط زيست و سلامت جامعه" در سالن آمفي تئاتر اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان برگزار شد.
  به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي گلستان، بررسي نقش آب در حفاظت از محيط زيست و سلامت جامعه و ايجاد هماهنگي فرابخشي بين دستگاه‌هاي اجرايي از جمله اهداف برپايي اين همايش بوده است.
  همايش "آب، محيط زيست و سلامت جامعه" به همت كارگروه انسجام بخشي شركت‌هاي آب و آبفاي استان گلستان برگزار شده است.
     مديرعامل شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان در اين همايش گفت: حفاظت كمي و كيفي از منابع آب ، نيازمند همگرايي دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي است.
   به گزارش روابط عمومي شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان، مهندس "نادعلي حاجيلري" در همايش آب، محيط زيست و سلامت جامعه افزود: در اين مسير بايد مجموعه دستگاه‌هاي كشور با هماهنگي و برنامه ريزي حركت كنند و حفاظت از اين منابع موجب توسعه پايدار مي شود.
   وي با اشاره به نامگذاري سال 88 به عنوان سال "حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف"، تصريح كرد: براي اجرايي شدن منويات رهبري فرزانه انقلاب در اين خصوص كه در حقيقت ريل‌گذاري مسير توسعه كشور بوده ، بايد با تدبير و برنامه ريزي حركت كرد.
  به گفته وي، نهادينه شدن فرهنگ صرفه جويي در جامعه و اجرايي شدن شعار مهم و راهبردي " اصلاح الگوي مصرف" ، نيازمند اقدامات وسيع تحقيقي و بهره گيري از نظرات كارشناسي نخبگان مي باشد.
  حاجيلري نقش كارگروه انسجام بخشي مديران ‌آب و آبفا و نيز شوراي هماهنگي مديران صنعت آب و برق را در اجرايي شدن شعار "اصلاح الگوي مصرف" را مهم خواند.
  مدير عامل شركت‌ آب منطقه‌اي گلستان  با اشاره به همايش آب، محيط زيست و سلامت جامعه، تصريح كرد: نقش آب در حفاظت از سلامت و محيط زيست جامعه، بي بديل مي باشد.
  همچنين مدير عامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان گلستان در اين همايش گفت: در حال حاضر 5 درصد جمعيت شهري در اين استان از سيستم جمع آوري فاضلاب برخوردار هستند.
مهندس"عباس رضايي" افزود: شهرهاي ساحلي بندرگز، ترکمن و کردکوي در حال بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب هستند. 
وي تصريح کرد: براي افق 1404 تعيين شده است تا ميزان برخورداري شهرهاي استان از سيستم تصفيه فاضلاب به 60 درصد برسد و به ميانگين کشوري نزديک شود.
وي افزود: اميد است با اجراي طرح فاضلاب در شهرها و همچنين بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب شهر گرگان در سال جاري و تصفيه خانه فاضلاب شهر گنبد در سال آينده، اين عدد به ميانگين کشوري برسد.
به گفته وي، انشعابات واگذار شده در سال 84 تعداد شش هزار و 23 فقره بود که اين ميزان در پايان سال گذشته به 9 هزار و 600 فقره رسيده است.
وي افزود: طول شبکه فاضلاب انجام شده در سال 84 در اين استان 326 کيلومتر بوده که اين ميزان در سال گذشته به 519 کيلومتر افزايش يافته است.
مديرعامل آب و فاضلاب شهري گلستان افزود: تعداد شهرهاي در دست اجرا طرح فاضلاب نيز به شش شهر در سال گذشته رسيده است.
رضايي ادامه داد: طرح هاي در دست مطالعه طرح فاضلاب در سال 84، تعداد پنج شهر بوده است که در سال گذشته به هفت شهر رسيده است.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان گلستان با اشاره به شرايط فعلي دفع فاضلاب افزود: فاضلاب‌هاي استان از طريق روان کردن فاضلاب به نهرها، رودخانه‌ها، چاه‌هاي جاذب و بعضاً از طريق قنوات متروکه در مدخل شهرها که هر کدام مخاطراتي را همراه خواهند داشت، دفع مي شود.
رضايي گفت: با اجراي پروژه‌هاي فاضلاب علاوه بر ايجاد محيط زيست سالم، از آلودگي آب‌هاي زيرزميني نيز جلوگيري مي شود و باعث افزايش سطح سلامت در جامعه مي شود.
وي يادآور شد: افزايش سطح بهداشت عمومي، جلوگيري از تجمع فاضلاب در سطح شهر و پرهيز از آلودگي هاي زيست محيطي و تکثير جانوران موذي و شيوع بيماري‌هاي خطرناک از مزاياي استفاده از سيستم فاضلاب است.
وي اضافه کرد: عدم تخليه فاضلاب به چاه‌هاي جاذب و پرهيز از آلودگي خاک، عدم تخليه فاضلاب توسط خودرو هاي فاضلاب کش در اطراف معابر و جاده ها، جلوگيري از آلودگي آبهاي زير زميني و سطحي از ديگر اين مزايا است. رضايي افزود: سيستم جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب بندرگز، کردکوي در مدار بهره برداري و سيستم جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب بندر ترکمن در آستانه بهره برداري کامل قرار گرفته است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: سيستم جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب گرگان، گنبد و آزادشهر نيز در حال ساخت است.
به گفته وي سيستم جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي علي آباد، مينودشت، آق قلا و گميشان در دست مطالعه است.
 مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي گلستان نيز در اين همايش گفت: ايجاد بستر فرهنگي در مدارس به عنوان يكي از دروس نيز از راه‌هايي است كه مي‌تواند فرهنگ صرفه‌جويي در مصرف را نهادينه كند.
  "عليرضا خواستار" افزود: صدا و سيما مي‌تواند به عنوان دانشگاه عمومي، برنامه جذاب به اشكال مختلف تهيه و مردم را به صرفه‌جويي ترغيب كند.
وي تصريح كرد: صدا و سيما برنامه‌هايي را توليد كند كه فقط شامل صرفه جويي در آب و برق و بنزين نباشد، بلكه در توليد اين برنامه‌ها به اين نكته بپردازند كه مردم در دخل و خرج خود مجاز هستند، ولي مي‌توان با صرفه‌جويي و مصرف درست، گره‌هاي زيادي از مشكلات سايرين را باز كرد.
  مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان گلستان گفت: عدم نمايش مصداق‌هاي غيرصحيح مثل شست و شوي مكرر وسيله نقليه و حياط كوچه‌ها و معابر، روشن بودن بخاري‌ها و كولرهاي گازي در مواقع باز بودن درب‌ها از جمله مسائلي است كه صدا و سيما بايد بيش از پيش برنامه‌سازي و برنامه‌ريزي داشته باشد.
  وي با بيان نقش روحانيون در ترويج الگوي مصرف و عدم اسراف در بين مردم خاطرنشان كرد: روحانيون به عنوان شخصيت‌هاي تاثيرگذار در بين مردم بايد با رويكرد نوين، مصاديق اسراف و صرفه جويي را بيان كنند.
  مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان گلستان گفت: روحاني بايد با استفاده از آيات و احاديث و بدون در نظر گرفتن نگرش رايج مصرف‌گرايي جامعه تلاش خود را براي آگاهي مردم از پيامدهاي منفي عدم رعايت الگوي صحيح مصرف و استفاده بهينه از منابع آب بيان كنند.
  خواستار همچنين افزود: استفاده از شيرآلات و اتصالات جديد براي كاهش ميزان مصرف از ديگر موارد است.
وي ادامه داد: براساس آمار و تجزيه تحليل صورت گرفته در زمينه تعويض شيرآلات، اتصالات و استفاده از سيستم‌هاي نوين جلوگيري از هدر رفت آب نشان مي‌دهد، هدر رفت آب با اين روش حدود 35 درصد كاهش مي‌يابد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان گلستان از اقدامات قانوني و اقتصادي تعرفه‌ها از ديگر اين رويكردها نام برد و افزود: مديريت بر آب بدون درآمد بايد عملي شود.
خواستار گفت: يكي از وظايف دستگاه‌هاي اجرايي نيز مديريت بر آب بدون درآمد است كه آب و فاضلاب روستايي استان در كاهش هدر رفت آب‌هاي به حساب نيامده، رتبه سوم را كسب كرد.
وي خاطرنشان كرد: مديريت بر شش هزار كيلومتر خط انتقال و شبكه داخلي روستاها و مديريت بر قريب به 100 هزار متر مكعب مخازن و پراكندگي روستاها و مديريت بر قريب 400 حلقه چاه و 150 دهنه چشمه كار دشواري است.
 

کد خبر: 148
  تاریخ خبر : 13 تیر 1388
 816
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 126
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 15,819
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,699,302
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 3.92.84.253

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :