|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران؛

مسایل مربوط به مهندسی رودخانه و سواحل استان گلستان بررسی شد

طی نشستی با حضور مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران و هئیت همراه، مهندس صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان، مهندس حسام مدیرکل دفنر فنی استانداری گلستان، مهندس حیدریان..



طی نشستی با حضور مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران و هئیت همراه، مهندس صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان، مهندس حسام مدیرکل دفنر فنی استانداری گلستان، مهندس حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان مسایل و مشکلات در بخش مهندسی رودخانه و سواحل استان گلستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه در راستای علل وقوع سیل شامل سوابق سیل در گذشته و راهبردهای تدوین شده که در قالب طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان مصوب در کارگروه های تخصصی استانی و ملی به بحث پرداخت و دلایل وقوع سیل و راهکارهای حوضه ای و کشوری را مطرح نمود.

وی در ادامه افزود:با توجه به پیشرو بودن شرکت آب منطقه ای در راستای برنامه ها و اهداف تدوین شده طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان و گامهای اجرایی در جهت روند برنامه ها،شرکت توانسته در راستای موارد قانونی به سمت پهنه بندی، تعیین حد بستر و حریم و ساماندهی رودخانه ها گام بردارد بطوریکه تاکنون در استان گلستان بیش از 1100 کیلومتر از 2700 کیلومتر از رودخانه ها تعیین حد بستر وحریم صورت گرفته و بیش از 400 کیلومتر رپر گذاری شده که تحقق کامل آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب می باشد..

مهندس ایرج حیدریان خاطرنشان کرد: تجربیات تلخ سیلابهای گذشته موجب شدند تا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان استانی قرا گیرند که در همین راستا تاکنون 14 سد در استان ساخته شده و تعداد دیگری در حال ساخت و مطالعه  قرار گرفته و در همین جهت نیز بخشی از  رودخانه‏ها لایروبی و دیواره‏سازی شدند که در نتیجه آنها خسارات ناشی از سیل کاهش یافته است.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولان در مدیریت و کاهش پیامدهای منفی سیل تاکید کرد: مردم هم باید همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند و از تجاوز به بستر و  حریم رودخانه‏ها خودداری کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان باتاکید براجرای طرح جامع سیل استان افزود: این طرح نقشه راه  استانی است و هر نوع فعالیت عمرانی دربخش آبخیزداری وسایر بخش هاباید در چارچوب این طرح انجام شود و از  مسئولان و نمایندگان  نیز خواسته ایم ردیف اختصاصی برای آن در نظر بگیرند.

مهندس صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان به عدم تعریف درست از سیل در استان گلستان اشاره کرد و افزود: باید مفهومی درستی از سیل در گلستان بین مدیران و آحاد مردم جا انداخته شود و علاوه بر مدیریت بحران به مدیریت ریسک هم توجه شود.

مهندس مقدم دو گام مهم در مساله سیل را مهم توصیف کرد: باید در گام اول خطر را از مردم دور کنیم و در گام دوم، مردم را از خطر دور کنیم که این نیازمند هماهنگی لازم و کامل بین دستگاههای ذی ربط مثل هواشناسی و وزارت نیرو در سطح ملی  می باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان به مسایلی همچون اهتمام بیشتر بر طرح جامع هدایت آب های شهری، توسعه ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی و..اشاره کرد.

در ادامه مهندس رسول حسام مدیر کل دفتر فنی استانداری گلستان خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه ها در سطح ملی شد و گفت: هر چند این هماهنگی در سطح استان گلستان وجو دارد ولی نیازمند نگاه ملی است.

مهندس حسام با اشاره به سیاست وزارت نیرو در برابر آزاد سازی حرایم اشاره کرد و گفت: لازم است سیاست روشنی از سوی وزارت نیرو برای بحث آزاد ساری حرایم تعریف شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری گلستان به اصلاح قوانین مربوطه، استفاده از پتاسیل و ظرفیت کمسیون ماده 99 شهرداریها، تغییر نگاه در برداشت شن و ماسه ، اصلاح شرح خدمات توسعه عمرانی شهر با گنجاندن هدایت آبهای سطحی شهرها، هماهنگی بیشتر دستگاه قضایی  با شرکت آب منطقه ای اشاره کرد.

همچنین مهندس  غزال جعفری مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، استان گلستان را از استان های پیش رو در مباحث مهندسی رودخانه نام برد و خاطر نشان کرد: اکثر طرح ها و ایده های نو توسط شرکت آب منطقه ای گلستان به ستاد ارایه می شود که نشان تلاش و عزم جدی این شرکت در مباحث رودخانه، کنترل سیل و ... می باشد.

مهندس جعفری در ادامه  مشارکت مردم در حفاظت رودخانه را مهم توصیف کرد و گفت: علاوه بر ساماندهی و دیواره سازی رودخانه ها که مستلزم اعتبارات زیادی است، مشارکت مردم در این راستا ضروری می باشد.

وی بر موضوع اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه نوشتاری جهت آگاهی مردم و آموزش تاکید کرد و خواستار هماهنگی بین دستگاهی در این زمینه شد.

مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران به بحث ثبت کردن نقشه ها و مطالعات انجام شده حد و حریم بستر رودخانه در سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: با ثبت حرایم در سامانه سازمان اسناد کمک شایانی در خصوص  ساخت و ساز ها و مسایل از این حیث می شود که خوشبختانه آب منطقه ای گلستان پیشرو است.

وی در پایان این مطلب که در کشور ما کارهای سازه ای در مباحث سیل بیشتر جواب می دهد، خواستار انجام کارهای غیر سازه ایی نظیر آموزش و اطلاع رسانی شد.




کد خبر: 1428
  تاریخ خبر : 17 شهریور 1393
 1315
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 127
  • بیشترین بازدید همزمان : 607
  • بازدید امروز : 12,329
  • بازدید دیروز : 34,016
  • کل بازدید : 22,695,812
  • آخرین به روزرسانی : 9 فروردین 1403 17:40:04
  • شناسه IP شما : 44.211.188.101

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : گلستان، کیلومتر یک جاده آق قلا، شرکت آب منطقه‌ای گلستان
  • کدپستی : 4913933165
  • تلفن : 01732687436
  • فاکس : 01732687082
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :